• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsfeber

F

F.d. 2297

Guest
Vi köpte vår husbil i juli förra året,en månad senare köpte vår älsta son med familj husbil,
nu är det dags även för vår yngste son med sambo att gå i husbilsdrömmar. Vi var och tittade på en Euro mobil 560 en 89, är det någon som har erfarenhet av en sådan
Hälsn
Elving o Inga-Britt

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 297

Guest
Sv: Husbilsfeber

Hej!

Ja det är lätt att få husbilsfeber. Nja vi har väl direkt ingen erfarenhet av just det märket men den är säkert bra. Men beror hur man ska använda den. Om man ska använda den året om. Ska man det då bör man tänka på att den har bra värme då ska det inte vara trumatikvärme utan den här nya pannan som heter Alde 3010 det är den nya pannan.

Men du nämnde att ni var och tittade på en 87a och den har ju inte den pannan då. Men det räcker ju med att den har elpraton så man kan få värme. Vi var själva och tittade på en sådan men upplevde den trång och lite enkel men det finns ju olika modeller. Vi ser många som rullar på vägarna så det är nog ingen dålig bil. Men säkert bra som nybörjar bil men det är mycket att tänka på innan man bestämmer sig. Men råder till att titta på olika märken och jämföra innan man bestämmer sig. Själva hade vi för bråtton till första husbilen. Vi runt lite och tittade på olika märken och hur inredningen o planlösningar var. Men vi tänkte inte på utrymme för min permobil samt andra elstolar. Jo vi tänkte väl och hittade ett par med lastutrymmen men då blev det att sägen var nästan uppe i taket så då gick det ju inte. Men eftersom vi hade Kabe husvagn innan Så blev det en Kabe Trawel

Master husbil och Kabe är ju ett bra märke svenskrillverkad men vi var aldrig nöjda riktigt med den men vi gick inte i bytestankar utan vi åkte in till våran försäljare skulle ha gasol så vi stod där med våran gasoltub i handen sedan hade vi beställt dragkrok till våran Kabi men så fick vi ju se en värsting en Dethleff ESPRIT i3040 med specialack och allt så tittade vi på den och såg att den hade en lastútrymme bak så tittade vi in och fick se att sängen var låg också fast den hade lastutrymmet under så var den helintregread med men så vågade vi inte titta på priset för den var ju ny 08.

Men så kom våran försäljare så sa han ja den du. Då vi frågade och räknade med siffror fram o tillbaka men hur det var så kom vi fram till att det gick att byta in våran kabi trawel master och månadskostanaden blev bara 500 mer än vad vi hade på Kaben. Så vi skrev under papprerna och den fina Dethleffen blev våran och alla våra krav gick i uppfyllerse som vi hade länge gått grubblat över. Men jag kan bara råda Er till provkör bilen ni vill ha nu och var noga med allt och sedan beror det mycket på vad plånboken säger också.

Hoppas jag kunnat ge Er lite information fast jag/vi inte har några erfarenheter av den bilen men som sagt det rullar många av det märket på vägarna.
Lycka till med husbilsköpet och hoppas Ni hittar någon bra.

Med vänliga hälsningar
Anita o Risto i Täby;)

Toppen