• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Husbilsförsäljning o export

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2026
Jag har haft lite funderingar om hur det ska bli om jag inte kan/får köra bil längre. Eftersom vi har en dotter som bor i Tyskland sen några år, undrar jag lite om det skulle gå bra att exportera vår 2006:a Pössl dit? Hur ligger det till med gasolutrustning, måste man byta alla gasolapparater som är mer än tio år? I så fall är det ju ekonomiskt vansinne. Panna, spis och kylskåp är ju i skick som nya fast de är några år.
// Göte J

Sv: Husbilsförsäljning o export

Hej varför måste du byta alla gasolutrustningar om du vill exportira din husbil??? Till Tyskland ???

Ja det är just det som är frågan. Jag vill minnas att någon tidigare skrivit det här på forumet. Alltså att i tyskland kräver någon myndighet att gasolapparater äldre än tio år måste bytas. Men jag kanske har fått det hela om bakfoten!
// Göte J

Hej Jag tro att man måste bytta slanga till gasolvärme efter 10år
men det är bara en rekomation från truma .jag tro det gå bra med export. Volker

I tyskland måste gasolutrustningen besiktigas och man får ett klistermärke som bevis på detta. Min bil är köpt ny i tyskland och då påpekade säljaren mycket tydligt att detta märke är mycket viktigt och inte får förstöras om jag skulle sälja bilen i tyskland. Hur det påverkar vet jag inte men det är säkert ide att kolla i förväg.

Tillbaka
Toppen