Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
För mig som bor på landet och har en 2010 blev det:Hej!
Jag har Folksam med 185 resdagar och Assistans inkluderat i priset.
10% HBK medlemsrabatt och 10% samlingsrabatt är avdragen.
Helförsäkring med assistans på min husbil ligger på 729kr/månad (årskostnaden är månad x12 alltså 8.748kr eller 23,96 kr/dag)
Avställningsförsäkring på min husbil ligger på 143kr/månaden (årskostnaden är månad x12 alltså 1.719kr eller 4,71 kr/dag)
Hej
Ringde Folksam idag för att se om dom kunde matcha Dina Försäkringar på en Burstner plåtis 2019.
Det kunde dom inte, dom var över 12000:- dyrare per år.
Det hade inte hjälpt mycket om jag lagt min hemförsäkring där.
Har ni andra upplevt detsamma??
Mest nyfiken hur det kan skilja så mycket.
// Anders
Utomlands på vintern, 6 månader. Står på olika ställe i Spanien. Hemma i Sverige står vi i Malmö ett tag o sen i Eksjö. Pga av barn o barnbarn.Är ni hela tiden på resande fot då?
Helt klart är det priskartell på husbilsförsäkringar!
I Tyskland kostar husbilsförsäkringar hälften jfr mot Sverige.
Vi borde kunna anlita tyska försäkringsbolag, då vi ju tillhör samma land (delstat i EU).
EU är ingen federation (delstater sammanslutna till ett land), som t.ex. Tyskland och USA. utan en samarbetsorganisation.Helt klart är det priskartell på husbilsförsäkringar!
I Tyskland kostar husbilsförsäkringar hälften jfr mot Sverige.
Vi borde kunna anlita tyska försäkringsbolag, då vi ju tillhör samma land (delstat i EU).