• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsförsäkring

Anders.61

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34650
Medlemskap
2025
Hej
Ringde Folksam idag för att se om dom kunde matcha Dina Försäkringar på en Burstner plåtis 2019.
Det kunde dom inte, dom var över 12000:- dyrare per år.
Det hade inte hjälpt mycket om jag lagt min hemförsäkring där.
Har ni andra upplevt detsamma??
Mest nyfiken hur det kan skilja så mycket.

// Anders

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Hej
Ringde Folksam idag för att se om dom kunde matcha Dina Försäkringar på en Burstner plåtis 2019.

// Anders
Verkar lite väl mkt, vi har hem, hund, en helintegrerad Pilote 2023:a. Med 6 månader reseförsäkring. Knappt 13000kr om året….

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026
Hej

// Anders
Måste vara en billig försäkring kan inte ingå så mycket i den
Betalar 11079:- folksam 185 dagarreseförsäkring
( Adria Matrix)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Beror väldigt mycket på hur mycket du utnyttjar bilen. Vi har en Hobby 2020, byggd på Fiat 2019, 3500 kg. Vi betalar helår för påställd bil i Folksam 8 380:- vilket ger knappt 23 kr per dag. När vi ställer av går den automatiskt över i en avställningsförsäkring som kostar 1 389:- för helår, vilket ger 3:80 kr per dag.

När vi nyttjat bilen som mest, har vi varit ute som mest 100 dagar, (trots våra 180 dagars reseförsäkeing som medlemmar i HBK), dvs bilen varit påställd i 100 dagar och då avställd i 265 dagar. Det ger en helårsförsäkring, för våra behov, på 3 307:- om året. Även om vi utökar körandet, har jag svårt att se att vi skulle komma över 4 000:- per år.

Dessutom har vi haft Folksam i en herrans massa år, haft skador både utomlands och hemma, självförvållade och orsakade av utländsk motpart och det har aldrig varit några problem, tvärtom!

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Hej

// Anders
Har en Sunlight t69l-2018 och betalar 10049/Helår efter medlemsrabatten och villa+bil så det låter konstigt det du säger!

Hdkrister

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
34235
Medlemskap
2025
Beror väldigt mycket på hur mycket du utnyttjar bilen. Vi har en Hobby 2020, byggd på Fiat 2019, 3500 kg. Vi betalar helår för påställd bil i Folksam 8 380:- vilket ger knappt 23 kr per dag. När vi ställer av går den automatiskt över i en avställningsförsäkring som kostar 1 389:- för helår, vilket ger 3:80 kr per dag.

När vi nyttjat bilen som mest, har vi varit ute som mest 100 dagar, (trots våra 180 dagars reseförsäkeing som medlemmar i HBK), dvs bilen varit påställd i 100 dagar och då avställd i 265 dagar. Det ger en helårsförsäkring, för våra behov, på 3 307:- om året. Även om vi utökar körandet, har jag svårt att se att vi skulle komma över 4 000:- per år.

Dessutom har vi haft Folksam i en herrans massa år, haft skador både utomlands och hemma, självförvållade och orsakade av utländsk motpart och det har aldrig varit några problem, tvärtom!
Vi bor i bilen, kan ej ställa av eller dylikt.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Hej!

Jag har Folksam med 185 resdagar och Assistans inkluderat i priset.
10% HBK medlemsrabatt och 10% samlingsrabatt är avdragen.

Helförsäkring med assistans på min husbil ligger på 729kr/månad (årskostnaden är månad x12 alltså 8.748kr eller 23,96 kr/dag)
Avställningsförsäkring på min husbil ligger på 143kr/månaden (årskostnaden är månad x12 alltså 1.719kr eller 4,71 kr/dag)

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi har Varsam årsförskring och betalar strax över 6000/år. Då får vi bo i bilen om den är avställd. Vi kör hela året men ställer av om vi ska stå längre än 2 veckor för att slippa skatten. Carthago E-Line 2014. Vi har inga andra försäkringar i Varsam och har försäkringar där det är billigast så det är Varsam, Folksam, Länsförsäkringar och Svedea. Jo jag kollar runt var det är billigast och kolar även om jag får bättre villkor med samlingsrabatt men detta är för tillfället det billigaste alternativet.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej!

Jag har Folksam med 185 resdagar och Assistans inkluderat i priset.
10% HBK medlemsrabatt och 10% samlingsrabatt är avdragen.

Helförsäkring med assistans på min husbil ligger på 729kr/månad (årskostnaden är månad x12 alltså 8.748kr eller 23,96 kr/dag)
Avställningsförsäkring på min husbil ligger på 143kr/månaden (årskostnaden är månad x12 alltså 1.719kr eller 4,71 kr/dag)
...japp, jag glömde Assistans! Det har vi också och den funkar!!

Anders.61

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34650
Medlemskap
2025
Måste vara en billig försäkring kan inte ingå så mycket i den
Betalar 11079:- folksam 185 dagarreseförsäkring
( Adria Matrix)
Nej du där har du fel, har både assistans samt djurkollision, 6500:- om året. Har dock inte 185 dagar resef. som man får på Folksam. Jag skulle betala 18000 på Folksam med 10% rabatt i Stockholm

Anders.61

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34650
Medlemskap
2025
Vi har Varsam årsförskring och betalar strax över 6000/år. Då får vi bo i bilen om den är avställd. Vi kör hela året men ställer av om vi ska stå längre än 2 veckor för att slippa skatten. Carthago E-Line 2014. Vi har inga andra försäkringar i Varsam och har försäkringar där det är billigast så det är Varsam, Folksam, Länsförsäkringar och Svedea. Jo jag kollar runt var det är billigast och kolar även om jag får bättre villkor med samlingsrabatt men detta är för tillfället det billigaste alternativet.
Precis som min på Dina då

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag betalar 5234 kr helförsäkring på varsam.1500 mil/år. Fölksam skulle ha 19300/år. Lätt att välja bort det bolaget

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Visste inte att det kostar så mycket.
Min husbil är skattebefriad så ingen avställning.
750kr / år trafikförsäkring den är ju under repararation så något mer är inte på agendan för tillfället.
har en ide om att samla alla försäkringar under ett tak men har inte tagit tag i det än.
Jo alla försäkringar var det som var billigast vid den tidpunkt jag tog dom, är det någon som höjer oförmodat efter ett år går jag ut och söker på nätet.
Det jag råkat ut för har varit motpartens fel och dennes försäkring som fått betala mej privat efter uppgörelse.

Leif Eng

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2025
Vi har en plåtis från 2019 som är 630 lång och LF försäkring och betalar 23kr/dag påställd och 2.60kr/dag avställd

Toppen