• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsförsäkring

Cary

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
35224
Medlemskap
2024
Hej

Jag har Länsförsäkringar som bolag för min Hymer husbil och det fungerar utmärkt. Idag var jag i kontakt med Varsam Försäkringar och deras priser var i paritet med vad jag har med Länsförsäkringar.
Det som skiljer är självrisk och maskinskada. Varsam har 10år eller 12.000mil med självrisk 4.000kr medans Länsförsäkringar har 8år eller 12.000mil med självrisk 5.000kr. Glas och stöld 1.800kr på Länsförsäkringar och Varsam 1.500kr.
Varsam finns i Piteå så kontakt sker via telefon eller Mail medans Länsförsäkringar finns lokalt i Halmstad så det är bara att knalla in och träffa en handläggare.

Jag betalar idag 7.665kr och Varsam erbjuder 7.791kr helårsförsäkring.

Någon som har Varsam som försäkringsbolag och synpunkter på deras support om något händer?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Det är en helårsförsäkring, alltså är bilen fullt försäkrad hela året och det är därfr som du får bo i den även när den är avställd.
Ok. Jag betalar 800 i månaden på Folksam för en helförsäkring. När bilen är avställd betalar jag 100 kr i månaden. Vi är påställda ungefär 4 månader om året totalt sett. Det kostar 3200 kr. De övriga 8 månaderna är bilen avställd, den kostar då ca 800 kr ytterligare i försäkring. Det ger en helårsförsäkring inklusive assistans i Europa för 4000 kr om året. Tycker faktiskt det är svårslaget!
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi betalar ca 3600/år för vår hos Varsam, vi kör hela året men ställer av när vi vet att bilen ska stå mer än 14 dgr för att slippa skatten, skatten är ca 6400. På Folksam var premien ca 9000. Vi hade inte råd att behålla Folksam på husbilen, sedan så har vi huset kvar hos Folksam, en bil hos Svedea och en hos LF då detta blir det billigaste för oss.
 

Hansa

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35542
Medlemskap
2023
Eftersom du har en Hymer kontakta Kabria och hör med dom, jag har en Hymer i Kabria helårsförsäkring med assistans i hela Europa, jag betalar 5276kr om året, då går den inte att ställa av utan är fullt försäkrad även om den är avställd.
 
Toppen