• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsförsäkring Folksam

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Har ni som vet, klickat på länkarna? Det går INTE att betala via bankgiro!! Ni är ju redan medlemmar!
Det står
OBS! Betalning via Bankgiro fungerar inte för nya medlemmar utan endast Swish gäller!
Vi har nu ändrat i betalningsmodulen för BankGiro så att även nya medlemmar kan betala via Bankgiro.
Info finns på sidan Betalningsinfo.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Det är inte billigt att ha husbil! En charterresa med flyg och boende kan ju vara billigare, det betalas mycket för extra reseförsäkring.
Tänkte redovisa min kostnader som är slimmade med tanke på att man är fattigpensionär sen många år.
Har ingen extra reseförsäkring bara 45dagar. Låg 9 dagar på sjukhuset i februari det enda som kostade var taxin 10km till campingen tillbaka. Allt annat var gratis hemma hade det kostat för mat övernattning och doktor, medicinen de skrev ut var billig.
Försäkringen jag har är 227kr/mån men det är för både husbilen och toyotan. Det är halvförsäkring eftersom den är för gammal för att få ut något på helförsäkring.
ingen skatt besiktning vartannat år.
Det som kostar är ju bensinen 1L/mil olja har jag inte fyllt på sedan förra sommaren då den byttes drog inget till spanien och tillbaka.
Men jag har värme kök vatten en säng 80 x 200 cm en bekväm stol att sitta på bord -flyttbart och toalett med dusch. D.v.s. samma som i en stor bil, svårt att egentligen se någon större skillnad på boende på individnivå. Den skillnaden ligger mera på en estetisk nivå Har klickgolv med en original kinamatta, solpanel life bobatteri laddare med blåtand.
Ja man platsar inte i den höga divisionen men jag drar mej fram med löjligt låga kostnader jämfört.
Kanske är något att tänka på för framtiden?

Toppen