Oj... vad jag hatar att ta itu med en ny teknik

... detta är för en 10-åring och inte för en "gubbe"... hur som helst så är gubber envis och ger inte upp i första taget

... så efter många timmars försök med bluetooth så gav jag upp... fick ingen kontakt med mobilen eller högtalarnar.... så jag bestämmde mig för att ta itu med Wifi:n detta kan jag nog lite bättre

... och till slut så fick jag kontakt med min mobil... så nu var det dags för att se lite film från You tube, även om bluetooth högtalarnar inte blev inkopplad, så kan man ju lyssna på projektorns inbyggda högtalare... Nerladdningen gick inte snabbt så det blev många stopp

och det går inte att ändra upplösningen på Android you tube... inte vad jag lyckats i vart fall, så den laddar säkert ner på högsta

.. Däremot kan jag gå till You tube via Browsern (får göra det nästa gång)... Skärpan är mycket bra men svårt att ställa in då allra minsta rörelse på justeringen så hamnar man snabbt för långt åt ena eller andra hållet, men om man lyckas så blir bilen bra... däremot är duken som jag köpte till under all kritik... lätt att montera och tar lite plats.... men det var också allt dett positiva om duken.

...Duken är tydligen av ett material som inte är det bästa för en projektor bilden blir matt och suddig... och så ser man igenom duken, så har man en lysare bakgrund bakom så syns den i duken

... Så idag beställde jag en ny duk av märket Luxburg 60"...
'Luxburg® 60 "139 x 75 cm: Amazon.de: Elektronik
På Ebay skulle den kosta med frakt över 500.-Skr.... men jag hittade en på Amazonas med frakt till Spain för totalt 316.-Skr.

... så där sparade jag några slantar

.... Kanske dags att inte handla längre på Ebay
Så nu har jag lyckats koppla upp eneheten mot nätet... sen är det bara de andra saker som skall kopplas in

..
Jag försökte med en Wifi hårddisk av market NEXTAV, jag fick kontakt och kunnde logga in via browsern för att ändra i enheten.. men sen hur jag skall komma åt innehållet på disken lyckades jag inte med

lite tråkigt för jag har en del bra filmer på den disken... kanske den måste gå via routern,?... Och i dag så fortsatte "jobbet" jag lyckades på kontakt med högtalarna så nu är ljudet bättre

... en sak som jag inte gillar med projektorn, den har ju inbyggd bluetooth 4.0... men för att använda fjärrkontrollen så måste man sätta in en exstra dongel i ena USB uttagett... och då är bara ett USB uttag ledigt

men jag tror om man inte monterar den uppe i taket som jag har gjort så kan man skippa fjärrkontrollen och använda sig av pilarna som styr enheten och som sitter på ovansidan av projektorn... och nya försök att få kontakt med Wifi hårddisken via routern... men som inte lyckades

... kanske någon här vet hur man kopplar upp en wifi hårddisk mot ett Android (6.01) system...
Jag blev också av med flera kg tv:n vägde säkert 4 kg och så expanssionen som den satt på väger över 1 kg... så nu har jag nog bara 445kg övervikt

... fortsättning följer...