• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilens vikt

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Husbilens vikt

Det är första gången jag hör talas om "Husbilsombudsmannen" och det klingar i mina öron som en officiell institution. Känns vilseledande, varför inte klämma till med "Kgl Husbilsrådet" när man ändå tar i?

aake
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Husbilens vikt

De självutnämnda Husbilsombudsmännen är till 2/3 medlemmar i Husbilklubben.se och tyvärr representerar den endast sig själva! :)

Att dessa valt att agera under en annan symbol än HBK gör tyvärr att deras genomslagskraft blir betydligt mindre än om de haft HBK's 12.000 medlemmar bakom ryggen.

Men, alla krafter som vill förbättra husbilslivet tycker jag skall främjas.

Vilken mer än jag avser du med "2/3"?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Husbilens vikt

Hej Olle, har kollat med uppgiftslämnare rätt skall vara 1/3, med andra ord endast du. :)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Husbilens vikt

760kg i lastvikt är inte helt fel Bestliner, rena drömmen för oss med plåtisar upp till 3,5t. Hamnar vi på 300 - 400 kg i lastvikt så ska vi vara glada.

Jag trodde du hade fixat ett riktigt specialbygge nu med nya bilen. Lättmetal och kolfiber så att allt blivit superstarkt men ändå lätt :) Har följt dina byggrapporter och bilen verkar ju bli en drömplåtis.
 
Toppen