Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vi måste nog få lite mer info om din bil först innan du kan få några vettiga svar.
OLjebehandlad fiberplatta av något pressat material. Min 89:a var helt ok efter alla år så det skall nog inte vara sämre idag. Men vinterkörning tar hårt på det mesta och det var inte min bil, och kommer aldrig utsättas för det heller.
Det finns en del som förordar linoljesprutning på träbottnen - Hymer lär göra det regelmässigt.

Art nrPrisAntalMan ska inte ha något ur biltemas sortiment i närheten av sin husbil. Och om man ändå har det så får man skylla sig själv. Annvänd riktiga produkter från riktiga tillverkare och grossister, när det gäller underredet så annvänder jag "body" på plyfa skivorna på husbilar. CRC:s produkter är fina, även carostabil. Men inte biltema!!! det är ju 60% lösningsmedel och förtunning i deras "skräp". dessutom härdar det alldrig.
Gör en noggrann okulär besiktning utifrån och en ordentlig fukttest, från utsidan. Då visar det sig om underredet tagit skada. På vår bil hade fukt kommit in längst bak. Fick åtgärdat detta på fuktgarantin.Upptäckte detta själv. Firmans fuktbesiktning gjordes endast inne i bilen.PR-husbilar som åtgärdade skadan, gjorde ett bra arbete. De bytte skadade delar och sprutade eller strök på något slag av underredsmassa, har ej tagit reda på vad. De satte även på stänkskydd bak. Allt utan kostnad.Undrar om man ska behandla undersidan av husbilen/bodelen med något? Verkar bara vara en plywoodskiva under om man tittar. Klarar den sten- o vattensprut utan att bli förstörd? Någon med erfarenhet av detta??
![]()
Gör en noggrann okulär besiktning utifrån och en ordentlig fukttest, från utsidan. Då visar det sig om underredet tagit skada. På vår bil hade fukt kommit in längst bak. Fick åtgärdat detta på fuktgarantin.Upptäckte detta själv. Firmans fuktbesiktning gjordes endast inne i bilen.PR-husbilar som åtgärdade skadan, gjorde ett bra arbete. De bytte skadade delar och sprutade eller strök på något slag av underredsmassa, har ej tagit reda på vad. De satte även på stänkskydd bak. Allt utan kostnad.

Man ska inte ha något ur biltemas sortiment i närheten av sin husbil. Och om man ändå har det så får man skylla sig själv. Annvänd riktiga produkter från riktiga tillverkare och grossister, när det gäller underredet så annvänder jag "body" på plyfa skivorna på husbilar. CRC:s produkter är fina, även carostabil. Men inte biltema!!! det är ju 60% lösningsmedel och förtunning i deras "skräp". dessutom härdar det alldrig.
Detta tillhör väl inte tråden men vill upplysa om att CRC i Mölndal levererar sina produkter till Biltema. Det blir en annan etikett på burkarna.
/Kenneth/

Om du handlar hos Biltema så har du råd att vara fullvärdig medlem.
Om du handlar hos Biltema så har du råd att vara fullvärdig medlem.