Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Javisst, men det är ju en speciell händelse. Svårigheten med den här typen av problemlösning är att den drabbade kan inte beskriva alla moment korrekt, då han tror att vissa detaljer är oväsentliga....
Om man stannar motor med fullt rattutslag så seropumpen jobbar har äldre Fiat o Iveco tendens att kugga över.
Startar den inte på start gas så har du till 99% felet där.
Jasså? Ja jag känner inte frågeställaren. Men tycker,att har man erfarenheter av liknande problem, så kan man kan dela med sig av dom.
Är det någon som påstått något annat? Alla tips och råd kan vara nyttiga.
Det är tom. så att när man själv skruvar och letar vad är det för fel när maskinen inte startar, så hamnar lätt i tankeloopar där man konstaterar att allt är perfekt, men ändå startar inte motorjäveln. Då har man tagit något för givet och inte kollat noga...
Precis Wizard! Har du läst min länk?![]()
Drivs servon av kamremmen på äldre Fiat? Har jag inte stött på.
Krocksensorn i den bilen sitter nog i framkanten av torpeden, i närheten av batteriet.
(själva gummihättan som sitter som ett skydd mot föroreningar brukar inte ha speciell lång livslängd)
Verkstaden säger att det är startspärren.
Har fixat hyrbil och kört ner till husbilen.
Åker ner för att ta veck spärren.
Sätter mig i och provstartar, är nästan så den hostar igång.
Kan väl ändå inte vara imobillisern som är paj om den får bränsle?
Har varit på blå butiken och köpt lite mer verktyg för att själv kolla så att kamremmen inte kuggat innan jag plockar bort stöldskyddet.
Känns som att den inte borde få någon soppa alls om den var trasig?