• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil

F

F.d. 11481

Guest
Har letat runt men inte hittat rätt vad det gäller husbil. Hoppas någon kan ge mig tips.. Har tittat på Globe bus I4 ,Burstner Viseo (aviano) finns det några mer märken, modeller som kan passa ??


1. 2 vuxna 2 småbarn (1 och 4) och 1 st hund
2. B-körkort max 3500kg och gärna lite lastvikt (lagligt)
3. Gärna kunna åka weekend till fjällen
4. Integrerad
5. max 700 tkr
6. Begagnad funkar..

Tacksam för tips

MVH
Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Husbil

Beror på, är du ute efter en ny eller beg?, för du får gå upp i pris ganska rejält om du ska hitta något som möter dina krav.
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Husbil

Hei! Et alternativ for mange av oss har vært å importere selv. Ta en titt på 09-modellene Noble Art Liner 1-3 til 45000 euro minus tysk merverdiavgiftpå 17 % som du får tilbake når den svenske er betalt, hos lavpriskjeden Palmowski, www.reisemobil-discount.de Du får den nok på svenske skilter til langt under den maksimalpris du oppgir. Den eneste innvending: Du må til Tyskland for å fikse feil i husdelen, på Fiat-delen gjelder Fiats internasjonale garanti. Men du kan betale mange småreparasjoner på svenske campingverksteder for det du sparer. Jeg handlet der i fjor og sparte 200 000 N kr. i forhold til hva en norsk importør skulle ha for bilen. Med vennlig hilsen!
 
Senast redigerad av en moderator:

Hubba

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1943
Medlemskap
2024
Sv: Husbil

Har letat runt men inte hittat rätt vad det gäller husbil. Hoppas någon kan ge mig tips.. Har tittat på Globe bus I4 ,Burstner Viseo (aviano) finns det några mer märken, modeller som kan passa ??


1. 2 vuxna 2 småbarn (1 och 4) och 1 st hund
2. B-körkort max 3500kg och gärna lite lastvikt (lagligt)
3. Gärna kunna åka weekend till fjällen
4. Integrerad
5. max 700 tkr
6. Begagnad funkar..

Tacksam för tips

MVH
Anders

Hej Anders,

Har ev. funderingar på att sälja vår bil en Hymer B514 då vi inte utnyttjar den tillräckligt, har fem bilder inlagda ( sök på B514 ) du kan ju kika om det är något liknande ni är ute efter, har all nödvändig utrustning inkl. platt tv, dvd ,box,cykelställ i garaget, dubbla gel batterier,uppvärmda tankar,dubbelgolv etc. maxvikt 3500 kg med en lastvikt på hela 580 kg.

Har bilen hemma på tomten så om det verka intessant för er finns möjliget att komma att titta, hör av dig till min e-mail adress i så fall.

Hälsningar

Håkan
 
Toppen