F
F.d. 1470
Guest
Så har man varit i alperna igen - 56 timmar på autobahn känns även om tyska dieseln är urstark.
Livigno senaste vecka (v8) var som vanligt en fin upplevelse med enkelriktad tunnelkörning med maxhöjd 3,6 m in i dalen, strålande solsken och även nysnö (som vi alltid jagar).
Som husbilsägare är det alltid intressant att uppleva alla de varianter på vintercamping med husbil som förekommer på en stor vinterställplats i södra europa. Vi har ju husbilen enbart till vintercamping så vi ställer ju kraven samma framkomlighet, komfort och frihet som på sommaren, på fordonet. Många andra är mer "flexibla" om man säger så.
Det var mycket frusna vattentankar, hinkar under utlopp, disk och dusch i centrumbyggnad, byte av gasflaskor både dag och - nattetid, startkablar på morgonen p.g.a. avsaknad av motorvärmarmöjligheter samt t.o.m. några bilar som åkte iväg mitt i natten när (enda) värmaren lade av.
Ström finns men bara med kapacitet för laddning.
Mellan 18 på kvällen och 10 på morgonen var det mellan 10-18 minusgrader, på dagen plusgrader i solen.
Själva hade vi det som vanligt gott, med varmt golv, fullt fungerande vvs-system och isolering som gör att vi inte ens märker om det är -2 eller -20 ute. Och inga italienska gasflaskeproblem. Webasto DualTop Evo (den nya varianten installerad för 2 säsonger sedan, den gamla var ju lynning) har fungerat klockrent och under 7 nätter förbrukade vi 19 liter diesel a´€ 0,85 per liter så det blev billigt.
Bifogar några bilder:
Visa bilaga DSC00994.JPG
Visa bilaga DSC00991.JPG
Visa bilaga DSC01700.JPG
Visa bilaga DSC01701.JPG
Visa bilaga DSC01569.JPG
Visa bilaga DSC02097.JPG
Visa bilaga DSC02291.JPG
Livigno senaste vecka (v8) var som vanligt en fin upplevelse med enkelriktad tunnelkörning med maxhöjd 3,6 m in i dalen, strålande solsken och även nysnö (som vi alltid jagar).
Som husbilsägare är det alltid intressant att uppleva alla de varianter på vintercamping med husbil som förekommer på en stor vinterställplats i södra europa. Vi har ju husbilen enbart till vintercamping så vi ställer ju kraven samma framkomlighet, komfort och frihet som på sommaren, på fordonet. Många andra är mer "flexibla" om man säger så.
Det var mycket frusna vattentankar, hinkar under utlopp, disk och dusch i centrumbyggnad, byte av gasflaskor både dag och - nattetid, startkablar på morgonen p.g.a. avsaknad av motorvärmarmöjligheter samt t.o.m. några bilar som åkte iväg mitt i natten när (enda) värmaren lade av.
Ström finns men bara med kapacitet för laddning.
Mellan 18 på kvällen och 10 på morgonen var det mellan 10-18 minusgrader, på dagen plusgrader i solen.
Själva hade vi det som vanligt gott, med varmt golv, fullt fungerande vvs-system och isolering som gör att vi inte ens märker om det är -2 eller -20 ute. Och inga italienska gasflaskeproblem. Webasto DualTop Evo (den nya varianten installerad för 2 säsonger sedan, den gamla var ju lynning) har fungerat klockrent och under 7 nätter förbrukade vi 19 liter diesel a´€ 0,85 per liter så det blev billigt.
Bifogar några bilder:
Visa bilaga DSC00994.JPG
Visa bilaga DSC00991.JPG
Visa bilaga DSC01700.JPG
Visa bilaga DSC01701.JPG
Visa bilaga DSC01569.JPG
Visa bilaga DSC02097.JPG
Visa bilaga DSC02291.JPG
Senast redigerad av en moderator: