• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil sommar 2010

AnnFall

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
5625
Medlemskap
2021
Hej alla husbils damer,tjejer,flickor
15 år med husvagn

nu
husbil.. fr.o.m i år
Oj vad roligt att rulla omkring
Vi har hyrt husbil 2 gånger för att se hur det är
Var till Norge 2005..oj vad fint det var där
upp för berg och ner i tunnel.
Jag är höjd rädd och gillar inte tunnel
Det gick över hahah.
Dit ska vi åka igen i sommar.

Andra året vi hyrde husbil var vi
Danmark runt i 14 dagar 2006... 10 dagar i regn
Den resan vill jag göra om i SOL

Väntar på svar...
hör av ER
Berätta vart ni åker och gör.
mvh AnnFall




 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Husbil sommar 2010

Hej!
Hoppas att ni redan haft flera roliga turer med er nya husbil!
Vi är inne på vår fjärde husbilssommar och har varit lite "husbils-slöa" så här långt!
En tur till Falkenberg har det blivit med vårt barnbarn Emma fem år, samt några dagars husbilsliv i den egna kommunens norra delar (Gislaved)
Mitt råd till er är att det kanske inte alltid ger mest att åka långt bort utan det kan finnas många platser i ens närmiljö som skulle vinna på att vi ger oss tid att titta närmare på och stanna till vid. Hem-:spinny:kommunens egna "Smultronställen" kanske också är värda att lägga lite tid på, packa husbilen...åk ut till en fin plats...cykla...bada....hitta smultronställen....och njut av den underbara svenska sommaren och naturen!
Hälsningar Siv
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Husbil sommar 2010

Hej Vi har varit uppe i Fatmomakke som längst i Norrland en sameby jättevackert ni kan titta under mina bilder. Sen var vi i Kalmar o året innan var vi iKroatien . Norge är ett väldigt vackert ställe också o det där med höjd o djupa dalar stämde ju bra Varmt o gott hade vi o ändå så låg det på de högsta bergen snö kvar! Till nästa sommar fundrar vi redan på Österrike o Italien med lite vin resor o lära oss något nytt.men vi får se vart det bär av.:yes:vi höll oss i Sverige för att köra in bilen så att säga o man skall ju se en del av detta landet innan man åker längre bort har jag hört haha... (efter 5 år med husvagn till o i Italien
 
A

AloeVera

Guest
Sv: Husbil sommar 2010

Vi var i Fatmomakke för fem dagar sedan i en hyrd husbil. En tretton år gammal Hymer som vaggade som ett sjörövarskepp i storm på de ojämna vägarna i Lappland.
Tyvärr var myggen lite väl sociala i Fatmomakke så det blev en övernattning där.
Nästa övernattning blev på en privat camping strax innan Vilhelmina. En mer välskött och snygg camping till bra pris tror jag att man får leta efter. Den heter Kolgårdens camping.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Husbil sommar 2010

Rätt kul även vi var i Fatmomakke på väg upp till jukkasjärvi och isbaren, det enda som var kvar av ishotellet besökte även Mus-Olle utanför Östersund. Vi kollade desperat efter HBK medlemmar men det var inte många vi såg och ingen som vi fick möjlighet att prata med. Får väl åka ut till reningsverket utanför Ystad för där brukar man kunna hitta dom.
Vi ses på vägarna
Inger och Conny
 
F

F.d. 24411

Guest
Sv: Husbil sommar 2010

Hejsan! Vi har varit runt i Österlen på semester, där var fantastiskt. Vi trivdes jättebra där. Fina ställplatser bl.a i hamnen i Ystad. Sedan åkte vi efter kusten upp till Getterön i Varberg. Efter det hem till Göteborg. Vi var ute nästan 14 dar, hade sol o varmt hela tiden. Österlen kan jag rekommendera, vackert o vänliga människor. Mvh Birgitta och Gert :yes:
 

AnnFall

FD HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
5625
Medlemskap
2021
Sv: Husbil sommar 2010



Hej Tack alla som skrivit
Hur blev vår första sommar med husbil
Små resor runt Stockholm med kompisar, maj och juni
Semester till släkten..Värmland.. Småland
Skåne...just Ystad-"Fritids baren" strand promenad.. fina hytter...heter det så???
Upp till Stockholm igen...Bad på Gunnarsö...Oskarshamn
Där jag badade som barn i >Grytan<
Fick inte in någon bild......
Hemma och tvättade och packade om

Nu till Gotland.... mysigt väder, mysiga bad... och trav 2 dagar..gillar maken
Allt har varit bra med bilen, funkar som vi trodde och hoppades.
Vi har en >Roller Team<Granduca
:dog:Voven Mozart var med
Fixar inte bild nu häller, ska ta hjälp att lära mej
Nu står :mh: i en lada till påsk
Hoppas det går fort...
Ha det bra alla


Tack alla "vår sommar har varit bra"
kram AnnFall:wub:





 

Bilagor

  • PICT0200.JPG
    PICT0200.JPG
    251,4 KB · Visningar: 8
Toppen