• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil på besök!!

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Ja en kompis kom förbi idag med en bil, han hade en adriatik innan så man börjar ju undra.
Sedan sa han att han hejat på mig innan idag vadå ngnstans det var jag som flög över huvudet på dig sa han. pust.
Han flög upp till Örebro för att hämta hem den till en kompis men,han skall inte hämta hem ngn mer sa han.
Sitta med hörselskydd hela vägen till Eslöv från Örebro det räcker med en resa.
Han fick käk sedan drog han iväg igen.
Men han kan ju vila på vägen ner. Men hur i allsin dar kan man ligga i dom sängarna, ja på asfalt kanske men inte i skogen.tack. Då trillar man ur ja ioförsig är väl den bilen en sjuktransportbil o hjälpen är nära till hands om det skulle ske.
Bif 2 bilder.




öjvi 012.JPG

öjvi 014.JPG
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Husbil på besök!!

Haha, den husbilen var ju fräck, undrar om dessa fordon är undantagna terrängkörningslagen?
 
F

F.d. 8502

Guest
Sv: Husbil på besök!!

Håller med om att det är obekvämt att ligga i dom sängarna :har gjort det några gånger under mina verksamma år i armen.
Med civila skyltar är dom inte undantagna när det gäller terrängkörning.
Perfekt fordon när snön yr som den bara kan i skåne.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Husbil på besök!!

Sådan där körde jag i lumpen, om jag minns rätt hade den beteckningen TG 13/14 och var 6 hjulsdriven och hade en Volvo B30 motor.
 
Toppen