• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil på Öland inte alltid så populärt

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Husbil på Öland inte alltid så populärt

Jag tycker att skall bortse från alla som klagar för dom tycker ju inte om något utom det dom själva gör.

Alla husbilar är hjärtligt välkomna till den underbara Ö!!:spinny::spinny:

Man tackar för detta & tar dig på ordet. Ett besök på ön är förestående.

Bennie
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Husbil på Öland inte alltid så populärt

Den här skylten har nu satts upp vid parkeringen på norra udden.Andemeningen är väl att förbjuda övernattande husbilar,men man kan ju tolka skylten som att den bara gäller personbilar.Att P-skylten satts dit beror nog på att en del husbilsägare inte förstår att skilja på p-plats och ställplats.Se tidigare inlägg om husbil som brett ut sig med störande elverk.

// Bengt o Gunni
 

Bilagor

  • 20151017_173607.jpg
    20151017_173607.jpg
    3,7 MB · Visningar: 2

Birgitta o Göran S

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
10629
Medlemskap
2026
Sv: Husbil på Öland inte alltid så populärt

Bor själv i Sandvik på norra Öland, för några år sedan var det ett hj gnällande från medlemmar i det såkallade byalaget som till 99,9% icke är fastboende om Ställplatsen nere i hamnen. Vi få kvarvarande fastboende tycker det är bra att husbilarna och andra turister kommer. Det blir ju inkomster för kommun och näringsidkare. Om dom klagande vill ha lugn och ro kan dom komma nu när det är folktomt. Nu har dom fått något nytt att klaga på, Telenor vill förbättra det mobila bredbandet i byn med en telemast som ser ut som en båtmast, och den skall placeras i hamnen ( den stör utsikten och strålningen är farlig)
 
Toppen