• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil + motion/träning = sann kärlek?

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hej!

Vad använder man en husbil till, i mitt fall försöker jag kombinerar det med andra intressen som att cykla, åka längdskidor och vandra.
(Saknar ett ställe med ett bra gym)


Vilka är dina favorit campingar/ställplatser när vi pratar om motion/träning?
(och nej, att dricka alkohol räknas inte in här)


Mina är bland annat:
Sollerön - lvg, längdskidor
Hjulsjö - mtb
Högbo - mtb
Sjöstugan - längdskidor, tänkte prova på att vandra där i sommar
Hökensås - vandra, mtb, skall prova lvg här också
3881ACD3-F7D9-4656-8C73-2BAE565EC50E.jpeg
 

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Ånnaboda friluftsområde / camping norr om Örebro är bra. Där kan man cykla mtb, vandra, jogga sommartid. Sen har jag en annan favorit, nämligen Isaberg Mountain Resort söder om Jönköping, nära Hestra. Sommartid finns där bra möjligheter för mtb, vandring, löpning, bad m.m. Prova down-hill med sittlift upp. Finns bra slingrande banor som inte är fritt fall bara
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
låter som du är en aktiv HBK are ! du säger du saknar ett gym ? finns ju i varenda gathörn numera och 24 tim om dygnet med ! kör in på ett sånt så har du gratis ställplats med vet ja ?
 

Bijou

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Malmö
I södra Frankrike finns Marseillan-plage vid medelhavet, där finns en cykelväg längs stranden från Marseillan till Sète på ungefär 15-20 kilometer; cykeldrömmen tidigt på morgonen och senare på eftermiddagen
Bienvenue sur le site officiel de l'Office de Tourisme de Marseillan !
 
Toppen