• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HUSBIL I EUROPA

janerik

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
656
Medlemskap
2024
Sv: HUSBIL I EUROPA

Hej besteld boken i dag,
hoppas det fins böcker kvar till en som reagerar långsamt
Hälsningar Jan hbk 656
 
F

F.d. 7103

Guest
Sv: HUSBIL I EUROPA

Jodå Anders.

Vi köpte din bok i höstas och har verkligen inspirerats av dina personliga och trevliga beskrivningar. Vi älskar också Italien och hoppas kunna följa i dina fotspår vad det lider.

Vi har speciellt inspirerats av din beskrivning av den typiske husbilisten som ofta vill ha andra upplevelser än campingplatser. Vi har bekymrat noterat hur skyltar som avvisar husbilar uppsätts frekvent på många trivsamma platser ute i Europa. Kanske har det funnits skäl där vissa platser ockuperas av folk som breder ut sig på parkeringsplatser som om det vore just en campingplats. Vi måste nog lära oss behärskning och inte ta för oss för mycket av omgivningen på känsliga ställen.

Vi svenskar är oftast noga med att det inte skall märkas när vi övernattat, men andra är bevisligen inte så aktsamma, vilket vi alla får lida av. Själva var vi väldigt besvikna på vår vintertur till Riveran för några år sedan, med alla bommar i husbilshöjd och de avsides liggande platserna där de styrande tyckte vi kunde hålla till.

Kanske vi inom Husbilsklubben i samverkan med andra större klubbar och organisationer kan medverka till större förståelse från de styrande om våra enkla behov.

Lycka till med nya boken, som vi avgjort kommer att införskaffa.

PeterA
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: HUSBIL I EUROPA

Hej!
Jag vill spinna vidare på PeterA.Att man sätter bom vid bra parkplatser och övernattningsplatser kan vi tacka alla husbilsåkande cigenare för.Dom har i många år bott i sina fordon på olika platser utan hänsyn.Man kan hoppas att det blir bättre nu sedan dom hänvisas till stora inhägnade platser där dom kan göra som dom vill.
Till Anders Witt vill jag säga tack och jag väntar på nästa bok
Anders.B
 
F

F.d. 55258

Guest
Sv: HUSBIL I EUROPA

Hej!

I dag postar jag de sista exemplaren av min bok HUSBIL I EUROPA, den är alltså tyvärr slut.

Jag planerar att göra en reviderad och grundligt uppdaterad upplaga, men inte förrän till hösten. Om jag ser att det finns en efterfrågan - jag måste ju sälja minst tusen ex bara för att få in till tryckeriräkningen...

Nu under vintern och våren jobbar jag med min nya bok TYSKA AVSTICKARE. Den ska komma, hoppas jag, lagom innan resesäsongen börjar på allvar.

Böckernas både sajter är förstås fortfarande öppna. Där kan man få information om hur jobbet går och även eventuellt förhandsbeställa.

www.husbilieuropa.se

www.tyskaavstickare.se

Hälsningar

Anders Witt
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: HUSBIL I EUROPA

Hej &tack för en trevlig bok , den kommer jag att läsa från pärm till pärm flera gånger . Det gick väldigt fort att få den hem ochså . Så nu kanske vi vågar oss ut i europa så småningom:wideeyed:Mvh Britt-Marie Hjelm
 
F

F.d. 8495

Guest
Sv: HUSBIL I EUROPA

Hej!

Jag är intresserad att köpa boken Husbil i Europa.
Medlemsnummer: 1909
Min adress är:
Sven-Åke Nilsson
Kvarngatan 55
241 38 Eslöv

Svara om detta är möjligt.

Mvh Sven-Åke Nilsson
 
F

F.d. 50160

Guest
Sv: HUSBIL I EUROPA

Hejsan!

Köpte din bok. Har njutit av varje sidag. Ser ännu mera fram emot att få ut och åka i vår nyinköpta husbil.
Tack ännu en gång för en fantastisk bok.:yes:
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: HUSBIL I EUROPA

Hej Anders!
Nästa gång du revidera boken kan du väl utveckla det här med Autohof i Tyskland som du tar upp i senaste upplagan på sidan 38.
-Dessa "rastplatser" som tidigare bara frekventerades av långtradare, ligger alltid någon liten bit från autoban, och skall alltså inte förväxlas med de mackar med parkering som ligger direkt vid vägen med egen in- och utfart.
-Vad jag förstår så har dessa Autohof börjat att locka till sig husbilar och husvagnar genom att ha speciella husbil/vagns-platser där man man slipper bruset från autoban. Dessutom erbjuder de mycket mer än mackarna, vilket framgår av listan som kommer upp då man klickar på någon Autohof (röd) i på denna karta. Strassenkarte
//Conny
 
F

F.d. 25238

Guest
Sv: HUSBIL I EUROPA

Köper gärna boken,"Husbil i europa" Anders Sjöberg, Kil 737, 705 92 Örebro-
 
Toppen