Sv: Husbil för marknader
Jag har definitivt inte "tummen mitt i handen" har jobbat som maskinist på stora fartyg, byggt båtar på mindre varv, jobbat som reparatör av skogsmaskiner, jobbat med hydraulsystem. Kort sagt provat det mesta i 50 år av mekande. Jag skulle inte ha en tanke på att börja meka husbilsmotorn av följande skäl:
1 Att meka en husbilsmotor inklämd i det trånga utrymme som finns innebär att man måste veta exakt hur man ska göra.
2 Mer avacerade arbeten fordrar specialverktyg.
3 Att meka en modern motor diesel eller bensin utan datautrustning gör att man förmodligen ställer till värre fel än det var från börja.
Slutsats av detta, man kan ha tummen mitt i handen eller ingen tumme alls, det går precis lika bra att ha husbil som vanlig bil.
Att man sedan genom att se hur andra har fixat diverse lösningar som gråvattentanken ovan eller andra fiffiga lösningar, gör att man kan börja att mixtra lite själv. Man lär sig ju så småningom. Att byta filter, olja eller diesel kan man ju lära sig på en äldre bil, har man en nyare måste man ju in på service ändå för att garantierna ska gälla. KÖP EN HUSBIL OCH NJUT AV LIVET:
Ove.G