• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil för flera?

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Idag så fortsatte mitt arbete med min HB.
Ljudisolering och kontroll av befintlig. Efter att jag i våras hittade mus bajs har jag hittat en del avsliten isolering i motorrummet. Även en list mot motorhuven har någon tuggat på. Dock inget inne i bilen.

När jag inspekterade ventilationen och motorn samt dess isolering fann jag följande...

Undrar nu om jag kan driva in hyra och reparations kostnader på lister och isolering.. och vem var han?? Tydligen har han rymt utan att betala för sig... ;)

/Freddy
 

Bilagor

  • DSC_1863.JPG
    7,6 MB · Visningar: 11
  • DSC_1865.JPG
    DSC_1865.JPG
    2,7 MB · Visningar: 19
  • DSC_1868.JPG
    DSC_1868.JPG
    2,6 MB · Visningar: 35
F

F.d. 1521

Guest
Sv: Husbil för flera?

Ser faktiskt ut som en näbbmus haft det som förråd.
Risken att ett bo finns i anslutning eller i närheten av förrådet ska nog inte uteslutas.
Brukar dock vara mer "färska" fröer och annat gott i näbbmusförråden.
Enbart en spekulation från min sida dock, hur såg ev spillning ut?

Motorer är jag nollad på med djur och natur har jag jobbat med i hela mitt liv :)

Kikat på bilden lite noggrannare, boet är troligen "luddet" och där borde du hitta spillning. En bra bild på det så ska jag nog med 95% säga vilken gnagare som du skall debitera;)
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Husbil för flera?

Hej

Jag har tyvärr inga bilder på vad som lämnades efter, Men det såg ut som mus-bajs. Så en Näbbmus är inte helt otroligt.

Luftfiltret bytte jag när jag gjorde 10 000 mil service. Och där var det inget kvarlämnat.

/Freddy
 
Toppen