• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbil exploderade

Sv: Husbil exploderade

Jag måste tacka dig för att du har berättat vad som verkligen var anledningen till olyckan som ni drabbades av.
Det rätar ut frågor och antagande som finns i tråden.
Gasol är många gånger ett hett ämne.
Återigen, vilken tur ni hade.
Hälsn. Krister.

en otäck incident,,köp en egen gasolvarnare,,många väntar in bilprovningens kontroll,,
de räcker inte,,har man en egen så kan man kolla hela tiden,,
gasol e ju luktfri,,men f-n så farlig,,

ja vet att det var en lös flaska,,men det förändrar ingenting,,

Senast redigerad av en moderator:

gasolen i sig själv är luktfri men här i SE tillsäts ett luktämne så att det skall lukta illa.Om det som i olycksbilens fall tydl.var en lös flaska som läckte så visar ju detta bara på faran att ställa in en flaska i ett utrymme som inte är avsett för gasolflaskor.Gasolutrymmet i våra bilar har ju vent.öppningar så att gasolen skall rinna ut i det fria (den är tyngre än luft).Ställer jag in flaskan i ett annat utrymme är det inte vent.på samma sätt.Då blir ju läckan som om det läcker gas i bodelen t.ex.Gasol är bra men man skall ha stor respekt vid handhavandet

Tillbaka
Toppen