• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil 5 - 7bältas stolar?

F

F.d. 22517

Guest
Sv: Husbil 5 - 7bältas stolar?

Tack för svaret knut

Fast är det en kvalitets märke?

MVH Erik
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Husbil 5 - 7bältas stolar?

Tror att Erik låter er leta husbil till sig så han slipper grovgörat han har öppnat flera trådar om denna fråga om husbilsköp :D:D
 
F

F.d. 22517

Guest
Sv: Husbil 5 - 7bältas stolar?

Hej
Jag har öppnat flera trådar men det är för jag inte har knappt någon kunskap om husbilar och jag vill inte köpa fel så jag gjorde flera trådar för jag inte tyckte att dom passade in på ämnet som jag hade skrivit från början. Jag har inte bet andra medlemmar eller husbils intresserade att leta åt mig. Jag frågade någon visste någon som dom tror hade funkat för mig och min familj. Förlåt om det har tolkats på ett anat set en vad jag menade. Det var inte min menig att utnyttja andra medlemmar eller husbils intresserade, jag tyckte att jag hade formulerat mig på ett sånt set att jag inte skulle få andra att göra min skitgöra.

MVH Erik
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Husbil 5 - 7bältas stolar?

Har ni funderat på att hyra en husbil för att känna er för? Vi hade själva tankar att först köpa men fick rådet från andra kloka medlemmar i HBK att hyra. Fanns en hel del vi inte tänkt på som gjorde att vi ändrade en hel del planer och tankar från våra ursprungliga planer.
Lycka till med ert husbilsköp!
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Husbil 5 - 7bältas stolar?

Mina reflektioner runt att hyra husbil:
Efter många år med husvagn blev vi sugna på att testa husbil. Första tanken var att hyra husbil, men att lägga 30 lakan på hyra var inte intressant så valde att köpa istället.

Nu har vi vår fjärde husbil sedan 2009. Många har frågat mig om det inte varit smartare att hyra husbil tills vi hittat modellen vi trivs med. Det måste var dyrt att byta husbil så ofta etc..

Jag anser att om man hittar rätt modell i Tyskland till rätt pris så finns alltid möjligheten att avyttra den hemma i Sverige utan förlust.

1-10 dagar på blocket har behövts , rätt pris, bra skick och bilder är A och O för snabb försäljning.

Första husbilen gick vi på snacket om att man ska hålla sig under 6m för att det är billigare på broar och färjor. Smidig att hantera, men trång så den såldes efter första semestern till ett par vänner.
De nästkommande har varit längre än 6m då vi åker utomlands max 2 gånger /år = kostnaden för broar / färjor är minimal i sammanhanget.

Planlösning och typ av modell har ändrats då barnen vuxit upp. 2 alkover med våningssäng via en delintegrerad med långbäddar + taksäng till nuvarande helintegrerade med queensbädd och taksäng.

Så mitt råd är att kolla massa annonser för att se vilka modeller som är intressanta, åk gärna runt och titta på olika husbilar och därefter sålla ut ett par modeller som ni kan leta efter. Skulle det inte bli rätt första gången så är det ingen fara på taket om ni köpt den till rätt pris.
 
F

F.d. 22517

Guest
Sv: Husbil 5 - 7bältas stolar?

Tack för svaren Clasb och smålänningen

Vi har provat mina föräldrars husbil och kom fram till att vi ville ha en större än vad dom har. Som du sa smålänning så har jag tänkt att vara ute minimum 3 veckor så då kan man lika väl köpa en i Tyskland och importera och kanske gå jämt ut i alla fall om den är fel för våran familj så får man föröka i med en annan. Är det något man behöver tänka på om man ska köpa i Tyskland?

MVH Erik
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Husbil 5 - 7bältas stolar?

Tack för svaren Clasb och smålänningen

Vi har provat mina föräldrars husbil och kom fram till att vi ville ha en större än vad dom har. Som du sa smålänning så har jag tänkt att vara ute minimum 3 veckor så då kan man lika väl köpa en i Tyskland och importera och kanske gå jämt ut i alla fall om den är fel för våran familj så får man föröka i med en annan. Är det något man behöver tänka på om man ska köpa i Tyskland?

MVH Erik

Finns många trådar att söka på om import

/Pelle
 
Toppen