• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur tänker dom egentligen?

F

F.d. 10098

Guest
Förra helgen anordnade Björkmans Bil i Västerås en stor Schlagerfest och i flera tidningar fanns helsidesannonser med olika erbjudanden. Det fanns t ex en ruta med texten: "25 % rabatt och en kryssning vid servicebokning på plats under helgen". Eftersom nästa service för vår bil innebär kamremsbyte beslöt vi åka förbi för att kolla om erbjudandet även gällde transportbilar, t ex Fiat Ducato, samt om det fanns ytterligare begränsningar (vilket man alltid misstänker). Vi frågade först vid stora kundmottagningen och de sade att det är inga problem att boka långt fram i tiden, men att service för transportbilar fick bokas vid transportbilarnas kundmottagning. Sagt och gjort, vi gick dit och fick bokat 8-årsservice med 25% rabatt på material och arbete. Eftersom tidpunkten för servicen ligger långt fram i tiden begärde vi skriftlig bekräftelse och fick detta.
Måndagen därefter kom dock ett samtal från kundmottagaren som meddelade att att det inte gick att boka med rabatt så långt fram i tiden och att servicechefen hade gett detta besked. Det hänvisades till att det i annonsen angavs att "lokala avvikelser kan förekomma". Något sådant förbehåll fanns dock inte i annonsen. Vi bad att de skulle motivera sitt beslut i ett mail och då bifogade de en kupong där det stod att erbjudandet gällde högst ett år. Denna kupong hade vi dock varken sett eller utnyttjat och den nämndes heller inte av Björkmans bil vid bokningen.
I och för sig kan jag leva utan rabatten även om den skulle varit värd nästan 3000 kr. Man kommer billigare undan om man gör en del av jobbet själv. Vad jag dock inte förstår är att man på ett sådant fyrkantigt sätt raserar det förtroende man har hos en kund (Saab och Fiat) sedan nära ett halvsekel. Har dessförinnan enbart haft goda erfarenheter av deras transportbilservice, både kundmottagare och verkstadspersonal, sedan företaget tog över Fiat transportbilar för några år sedan. Förstår heller inte att den som tagit beslutet (servicechefen Andreas M) inte själv vågar ta kontakt utan istället låter en i sammanhanget oskyldig kundmottagare fronta mot kunden.
Som ett kuriosum kan nämnas att en person med samma ovanliga namn som servicechefen har gett företaget betyget fem stjärnor på deras egen facebooksida. Vilket sammanträffande!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Skulle vara intressant att veta hur långt fram i tiden är det som vi pratar om här.

När infaller 8 årsservicen?
 
F

F.d. 10098

Guest
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Det är nästa service som infaller om knappt två år. Har nyligen gjort 6-årsservicen.
 
F

F.d. 25802

Guest
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Hehe.. Du ville alltså boka tid för en service om TVÅ år??
Starkt.. Jag skulle inte ha mage.. :mcride:

Missförstå mig rätt, jag tycker det var ett bra försök! Men du kan väl inte bli jätte upprörd av att det inte gick?
Det här måste jag berätta för min sambo, hon tycker att JAG är pinsam.. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10098

Guest
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Hehe.. Du ville alltså boka tid för en service om TVÅ år??
Starkt.. Jag skulle inte ha mage.. :mcride:

Missförstå mig rätt, jag tycker det var ett bra försök! Men du kan väl inte bli jätte upprörd av att det inte gick?
Det här måste jag berätta för min sambo, hon tycker att JAG är pinsam.. ;)

Tvärtom - jag blev förvånad över att det gick! Sedan blev jag förvånad, men inte upprörd, över att de i efterhand backade från en överenskommelse . Det borde ju vara mer fördelaktigt att ha ett rabattlöfte som utfaller långt fram i tiden. Nuvärdet blir ju lägre och sannolikheten att det inte utnyttjas alls är inte försumbar.
Att boka i mycket god tid är inte ovanligt i andra sammanhang.
 
F

F.d. 10098

Guest
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Pinsamt och småaktigt att överhuvudtaget tänka på att boka två år i förväg men var ock en blir ju salig på sin tro.

Kanske du är en sådan som lever för dagen och inte binder lånen, har kontantkort i mobilen och köper flygbiljetten på flygplatsen. Andra, särskilt de som inte är ekonomiskt oberoende, föredrar att planera långt fram i tiden för att minimera sina utgifter.

Skämt åsido - med de typer av kommentarer jag fått på mitt inlägg så får det bli mitt sista i detta forum och jag går inte vidare och blir medlem. De seriösa kommentarerna drunknar alltför ofta i pajkastning.
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Kanske du är en sådan som lever för dagen och inte binder lånen, har kontantkort i mobilen och köper flygbiljetten på flygplatsen. Andra, särskilt de som inte är ekonomiskt oberoende, föredrar att planera långt fram i tiden för att minimera sina utgifter.

Skämt åsido - med de typer av kommentarer jag fått på mitt inlägg så får det bli mitt sista i detta forum och jag går inte vidare och blir medlem. De seriösa kommentarerna drunknar alltför ofta i pajkastning.

i och med det beslutet tjänade du 100 spänn till
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Kanske du är en sådan som lever för dagen och inte binder lånen, har kontantkort i mobilen och köper flygbiljetten på flygplatsen. Andra, särskilt de som inte är ekonomiskt oberoende, föredrar att planera långt fram i tiden för att minimera sina utgifter.

Skämt åsido - med de typer av kommentarer jag fått på mitt inlägg så får det bli mitt sista i detta forum och jag går inte vidare och blir medlem. De seriösa kommentarerna drunknar alltför ofta i pajkastning.

Som man bäddar får man ligga. Men lite "skit" får man allt tåla.:)
 
F

F.d. 25802

Guest
Sv: Hur tänker dom egentligen?

Kanske du är en sådan som lever för dagen och inte binder lånen, har kontantkort i mobilen och köper flygbiljetten på flygplatsen. Andra, särskilt de som inte är ekonomiskt oberoende, föredrar att planera långt fram i tiden för att minimera sina utgifter.

Skämt åsido - med de typer av kommentarer jag fått på mitt inlägg så får det bli mitt sista i detta forum och jag går inte vidare och blir medlem. De seriösa kommentarerna drunknar alltför ofta i pajkastning.

Det tycker i alla fall jag var tråkigt att höra!
Min kommentar var med glimten i ögat och jag hoppas att du tänker om.

Men visst, det verkar som att djungelns lag råder här inne.. ;)
 
Toppen