• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur sitter ni bak i bilen?

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2026
Hej på er! Sitter här och tittar runt bland helintegrerade HB på mobile.de. Påfallande många av dessa lite äldre, säkert prisvärda husbilar har en `barsitzgruppe`, nästan som i ett mobilt kontor. Jag ser inte fördelen med den här planlösningen, ser ut som på jobbet!! Snälla ni, nån mer vidsynt än jag, varför väljer `man` att köpa en HB med barsitzgruppe. Är det bra med 1+2 åkande, hur ryms 4 till middag, större golvyta? Vi åker helst långbäddat med 2 reservbäddar och vill gärna bli invigda i det här barsitzgänget - valmöjligheterna bland HB blir ju så mycket större. Glöm inte att släcka adventsljusen!
MVH PJohan

Sv: Hur sitter ni bak i bilen?

Bar-løsningen var (er?) meget populær i Tyskland, spesiellt blandt Oma-Opa generasjonen som ønsker å ha med ett barnebarn om gangen. Noen av disse bilene har en fjerde beltet plass i soffen. Skal en være flere rundt bordet fungerer sofaen for 1 eller 2 ekstra plasser. Løsningen har vært vanskelig salgbar i Norge og Sverige, selv om den egentlig er optimal for enkelte grupper. Fordelen er meget bra sete for person nr. 3 i bilen, ofte med smarte oppevarings-plass ved dette setet.

I de nordiske land har L-gruppen blitt akseptert tidligere enn i Tyskland, og i USA og Australia er Bar-grupperingen dominerende - med bord som kan slåes sammen før kjøring.

Tillbaka
Toppen