• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur ofta

ellerto

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
3031
Medlemskap
2025
Har vår HB vinterförvarad i ett före detta stridsvagnsgarage.
En mil från Hemmet.
Bilen är 3850 kg tung.
Tidigare år har den stått på tomten och jag har rullat fram bilen ett halvt hjulvarv
ca 6-8 veckors intervaller under vintern.
Min fråga är hur ofta flyttar ni bilen för att hjullagren skall må bra.

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Hur ofta

Hej...enligt överskriften "Hur Ofta"...högg jag direkt och trodde att jag hamnat på något annat forum och blev full av skratt. Säkert en mening bakom det hela:twitcy:. Det vi ska göra är att palla upp kärran utan markkontakt detta med ett par fantastiskt bra hemmabyggen...detta vet Lg inte om ännu men det kommer...det kommer som en glad "to do list".
Kram Mia

F

F.d. 55379

Guest

Vi står ca 30 husbilar i samma vintergarage, och ingen av dessa flyttar sina bilar under vinterförvaringen.

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Vi står ca 30 husbilar i samma vintergarage, och ingen av dessa flyttar sina bilar under vinterförvaringen.

samma här, men högst personliga uppfattning är att en så pass kort period som några månader inte gör någon skillnad.
Det vore en helt annan sak om man hade en gammal veteranbil som stog stilla år från år, då tror jag absolut både lager, hjul och tätningar mår bra av att röras på ibland.

Suning

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2025

Vi har haft husbil i 14 år och inte flyttat den någon gång under vinterförvaring.
Aldrig något problem med "ovala" däck eller med hjullagren.

Däremot har vi varit noga med att öka lufttrycket i däcken innan vi ställt in den på hösten.

Önskar alla en trevlig Allhelgonahelg!:)

OleBerg

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022

Vår HB står vinterlagret i 6 måneder og under den tiden blir den ikke flyttet. Passer på at hjulene har riktig lufttrykk før den settes på lager.

ellerto

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
3031
Medlemskap
2025

Hej...enligt överskriften "Hur Ofta"...högg jag direkt och trodde att jag hamnat på något annat forum och blev full av skratt. Säkert en mening bakom det hela:twitcy:. Det vi ska göra är att palla upp kärran utan markkontakt detta med ett par fantastiskt bra hemmabyggen...detta vet Lg inte om ännu men det kommer...det kommer som en glad "to do list".
Kram Mia
Som vanligt, som min kära mor sa, gissa inte vad det står utan läs hela:wub:

Toppen