• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur mycket snö har ni?

Sv: Hur mycket snö har ni?

En snöboll i Bromölla hade inte levt så länge idag. +30,0 i skuggan på norrsidan mitt på eftermiddagen - ingen sol på termometern på hela dygnet (däremot vindskyddat läge.)

Bad i Levrasjöns turkosa vatten med vit sandstrand - nästan lite tropikvarning här.....;

Ursäkta trådkapningen.... men det kändes lite passande.

Hej Roland & Viola!
Ni är förlåtna!
Ni kan tro att Wirehuset skuggar bra här nu! (tack för fina bilder & "kicken")
Mvh. PUUUUU för värmen!

En snöboll i Bromölla hade inte levt så länge idag. +30,0 i skuggan på norrsidan mitt på eftermiddagen - ingen sol på termometern på hela dygnet (däremot vindskyddat läge.)

Bad i Levrasjöns turkosa vatten med vit sandstrand - nästan lite tropikvarning här.....;

Ursäkta trådkapningen.... men det kändes lite passande.

Åkte skidor i zermatt Schweiz idag kanon men lite längre ner var det sorbe. Högsta höjd vid start 3338 möh Gobba di Rolling. Men just i skrivande stund regn o 20 grader.

Hej Roland & Viola!
Ni är förlåtna!
Ni kan tro att Wirehuset skuggar bra här nu! (tack för fina bilder & "kicken")
Mvh. PUUUUU för värmen!

Vi har inte heller rivit vårt Wirehus i år - första gången det står uppe över sommaren.

Hoppas grannarna har överseende....

Ääääntligen kom regnet. Just när gräsmattan till synes dragit sin sista suck - vit/röd/brun. Har inte sett en regndroppe på en månad och Kristianstad (20km öster om oss) har alllt som oftast rapporterats som varmast i landet denna juli - vi har haft mellan 26 och 30 grader en hel månad i sträck.
När det väl kom kom det rejält - 33 mm sen igår kväll. Det behövdes.

Gräsmattan reagerade på chockterapin och blev grön direkt.

Vi har ingen snö nu:twitcy:

Men det kommer säkert senare:mad:

Ha det gott!

Här hustrun uppe vid Sylmassivet. Visserligen ett par år sedan men i mitten av augusti och sannolikt ungefär lika mycket snö nu.

Kopia av CIMG0098 (Large).JPG

aake

Hej Aake!
Vilken höjd var detta på?

Med vänlig hälsning
Pilot

Hej Pilot!

Ett stenkast från Sylarnas fjällstation och den ligger enligt STF på höjden 1040 m ö h.
Den spänstiga (och nästan ett år yngre hustrun) fortsätter med årliga fjällvandringar men jag har givit upp.

aake

Tillbaka
Toppen