• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur lossa cykelstället?

Olof och Sigrid

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
9226
Medlemskap
2025
Jag behöver flytta mitt cykelställ, modell Carry-Bike, Fiamma, som är monterat på bakdörren på min plåtis, Ducato.
För att komma åt spännskruvarna i ändarna så måste de grå plastlocken ( till vänster i bilden, med texten Fiamma ))som täcker spännskruvarna tas bort.
Fråga: hur tar man bort plastlocken utan att de går sönder?
Plasten är gammal och verkar skör. Skall locken skjutas åt sidan , bändas upp eller hur göra.
IMG_20240926_155453756.jpgIMG_20240926_155453756.jpg
Tacksam för svar innan jag råkar bryta sönder plasten.

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Hur tänker du flytta stället? Ser inte bild 5 i instruktionen ut som att det skall vara genomgående skruvar genom dörren? Tråkigt om det blir synliga hål i plåten efter flytten…

Jag har motsvarande modell från Thule. Den har också spännskruvar i ändarna av skenorna men inga genomgående skruvar. Däremot är skenorna också limmade mot dörren så de sitter där de sitter :(

Olof och Sigrid

HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
9226
Medlemskap
2025
Tack för hjälpen. Jag fick loss plastlocken utan att de sprack. De satt fast med 4 små korta plasttappar i två små hål på vardera över- och undersidan av spännhållarna. Gick lätt att kränga av med en plastkniv efter värmning med frugans hårtork.

Bilagor

• IMG_20240928_095106931.jpg
    IMG_20240928_095106931.jpg
    525,5 KB · Visningar: 41
Toppen