• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur låser ni era elcyklar

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Om man lämnar sina cyklar runt husbilen för man skall cykla dagen efter så kan man fästa dom i denna plåt. Finns en tråd här men jag hittar den inte. Har man hund så funkar denna plåt också och riskera då inte att dra hunden efter bilen.
 

Bilagor

  • Låsa cykel eller koppla hund.jpg
    Låsa cykel eller koppla hund.jpg
    426,1 KB · Visningar: 48

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Hej!


Hej! Jo det har jag erfarenhet av. Cyklade iväg för att handla mat i Portugal, låste med vajerlås och ett bygellås. Handlar och tänker mig snabb resa tillbaka till husbilen igen. Då upptäcker jag att jag saknar nyckeln till vajerlåset, men får låna en liten metallsåg av en snäll engelsman som kört bil till affären. Tog en bra stund att komma igenom vajern än om det troligen var en Biltema produkt.

Finkan hoppas ni fått glädje av gasolflaskorna.

Hälsningar Sanddammaren

Nja, såga tar tid och det är inte konstigt då det fastnar och hugger hela tiden, jag undrade om någon har klippt ett vajerlås.

Finns väll ingen tjuv som börjar handsåga i en vajer, det gör bara dom som tappat nyckeln.;)

Med en bultsax som ryms innanför jackan så klipper man upp ett vajerlås snabbare än att använda nyckeln eller öppna med kombinationslåset.

När jag var ung lämnade man cyklarna olåsta ute på gården och det försvann iallafall inte mer cyklar då än nu, nja nu förvarar man dom inte ens på gården oavsett låsanordning för då försvinner dom iallafall.:mad:
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Hej!


Hej! Jo det har jag erfarenhet av. Cyklade iväg för att handla mat i Portugal, låste med vajerlås och ett bygellås. Handlar och tänker mig snabb resa tillbaka till husbilen igen. Då upptäcker jag att jag saknar nyckeln till vajerlåset, men får låna en liten metallsåg av en snäll engelsman som kört bil till affären. Tog en bra stund att komma igenom vajern än om det troligen var en Biltema produkt.

Finkan hoppas ni fått glädje av gasolflaskorna.

Hälsningar Sanddammaren

Hallå
Jajamen flitigt använda flaskor, och utbytta ett par gånger.
Nu är det snart dax igen!
Hälsningar Fincan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Vi låser våra med enkla kombinationslås för att inte stå med lång näsa om nyckeln försvinner. De hindrar tillfällighetstjuven som tröttnat på att gå.
Inga lås hindrar de som stjäl cyklar för att sälja vidare i annat land.
 
Toppen