• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur låser man högerdörren??

H

hianders

Guest
Hej!
Om det elektriska delen av dörrlåsningen inte fungerar, hur låser man då hyttens högerdörr?? Gäller Fiat -07.

Hasse

F

F.d. 1649

Guest
Sv: Hur låser man högerdörren??

Hej.

Det går väl att låsa den för hand innifrån innan Du låser förardörren.
Mvh Jan-E

F

F.d. 29908

Guest

Var då? finns ingen mekanisk anordning för att låsa. När jag plockade ur batteriet på vår i vintras, lämnade jag den olåst. Spelade inte så stor roll när den stod tömd och väldigt avsides.

Tandy 635G

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1141
Medlemskap
2025

Hej
:msn_thumbup:
Det går att låsa högerdörren mekaniskt!

Om du öppnar dörren så ser du ett litet runt hål alldeles ovanför själva låsmekanismen. Hålet är ungefär 8-10 mm stort. I hålet finns en liten gummitätning. Stick in ex.vis tändningsnyckeln snett nedåt (ung.30 grader)och ungefär 15 mm inåt. Nyckeln skall vara med de "spåriga" sidorna horisontella. Vinkla nu nyckeländen uppåt. Det hörs ett svagt klick! Dörren är nu låst och kan stängas i låst läge!

Mats
Ducato -08

H

hianders

Guest

Tack för tipset! Ska gå ut och testa.

F

F.d. 29908

Guest

Lysande, hade jag inte aning om. :) Tack för tipset!

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Om du öppnar dörren så ser du ett litet runt hål alldeles ovanför själva låsmekanismen. Hålet är ungefär 8-10 mm stort. I hålet finns en liten gummitätning. Stick in ex.vis tändningsnyckeln snett nedåt (ung.30 grader)och ungefär 15 mm inåt. Nyckeln skall vara med de "spåriga" sidorna horisontella. Vinkla nu nyckeländen uppåt. Det hörs ett svagt klick! Dörren är nu låst och kan stängas i låst läge!Mats, Ducato -08
Det gick inte med nyckeln men alldeles utmärkt med liten skruvmejsel! Gick lätt att låsa och låsa upp igen! Lysande bra tips!!! "Hade inte en aning!" Tack så mycket! Julian Ducato-07

Toppen