• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur lägger man in egen planerad resrutt i Google maps?

fableman

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
38211
Medlemskap
2024
Bättre att använda Waze istället för google maps.
Appen är gratis till Iphone och Android och du får trafikinfo, varning för bilar på vägrenen, trafikkameror mm. Funnits i flera år..
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
904
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Bättre att använda Waze istället för google maps.
Appen är gratis till Iphone och Android och du får trafikinfo, varning för bilar på vägrenen, trafikkameror mm. Funnits i flera år..
Hittar inte den funktionen i Waze med flera stopp, och framförallt hur jag delar den resrutten.
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Jag brukar lägga in alla stopp som sparade stjärnmärkta favoriter. Sen kan man lägga in körväg emellan orterna och se sträckan. Nu kör jag inte efter Maps annat än när jag är nästan framme eller vill se en sattelitbild. Körningen använder jag ett gps program till maps klarar inte vägvisning så bra men fungerar bra som planering.
Man ska veta att för maps är ett streck på kartan en körbar väg fast det bara är två hjulspår. Den kan inte se skillnad på verklighet och gammal kartdata.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
677
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Inte direkt svar på frågan men vi tar röda kartboken (Motormännens) och drar rutten direkt i den med en "raderpenna". Spännande när "navigatorn" i passagerarsätet säger att nu är rutten ändrad fr.o.m nästa korsning för hen har hittat något sevärt/kul som helt plötsligt dök upp.
Kartboken från 2018 har många rutter inritade och noteringar i marginalerna.
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
904
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Ibland är det skönt att hålla i en bok, känsla går inte att lägga in i en app.
Däremot är det lättare att ändra i en app. om man ritat fel :bye:
 
Toppen