• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

lappi

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
187
Medlemskap
2024
Har lämnat min Mio och köpt en Navigon 8110. Men, har inte hittat lägga in kordinater för typ ställplats ! Nån som vet, går det ? Om inte får nog gamla Mion hänga med ner över Europa.

MVH

Lappennnnnnnnnnnnn
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Tror det är samma modell som jag har och kan då bara säga tyvär !!!!!!!!!!!!
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Hej!

Jag tror inte att du kan lägga in kordinater i den Navigon, vi har haft en Navigon 7810 och i den gick det inte att lägga in kordinater.

Navigon kommer nu med en navigator som man kan lägga in kordinater på, kommer inte ihåg vad den heter.

/Gunnar
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Kontaka supportavdelningen på Navigon 08-52 05 49 18 så får du den senaste informationen om 8110. ;)

Navigon 7310 har möjlighet att mata in koordinater, 7210 får koordinatinmatning om man köper den POI-warner som kommer nu i maj. ;)

 
F

F.d. 6481

Guest
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Jag pratade precis med supporten och det ska fungera på 8110. POI ska gå att synkronisera över med ett medföljande program.

Någon som har provat detta?

Det är endast till 8110 som det går att föra över egna POI.

Tack Kjell för numret till supporten.

MvH
Nicklas, som ska inhandla en ny GPS till sommarens äventyr :)
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Man kan inte mata in detta enligt tidigare inlägg däremot så kan man trycka på skärmen och få fram ett kryss som visar kordinater och på så sätt hitta rätt genom att gå höger/vänster + upp/ner för att finna rätt .

(tacka vet jag Garmin ;) )
 
F

F.d. 6481

Guest
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Tack Bengt-Åke.

Jag slog till på en Garmin 765 istället :)

MvH
Nicklas
 

arneo

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2025
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Hej.
Det går inte att lägga in kordinater på denna navigator. Jag lämnade tillbaka min nyinköpta 8110 och bytte till en TomTom 930, den fungerar perfekt
Hälsn. Arne Olofsson
 

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Hej!
Hade en Navigon hemma, men lämna tillbaka den när det inte gick lägga in koordinater. Övriga funktioner är verklligen vad man vill ha. Har nu en TomTom 730 och testat den 3 veckor runt Europa. Den funkar perfekt och är lätt att använda.
Hälsningar
Hans
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

För att det ska funka, så måste man installera POI-Warner, som är ett litet extraprogram till Navigon. Sen kan man tanka över ställplatser mm. Men jag tycker inte att det är en bra metod, det borde ingå i Navigon från början.
 
F

F.d. 29862

Guest
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Hej! Vi har just fått en MIO 580 i present. Hur lägger man in koordinater för destionsbeskrivning/färdmålet för exv en ställplats som sedan GPS:n skall ange färdväg för?
Har lusläst en manual på 120 sidor men inte hittat ett dyft om detta!
Visst är vi dåliga på teknik men i alla fall...
Hjälp oss någon snälla eller geoss beskedet att det inte går att göra det!
Mvh
Lars & Ann-Charlotte
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29862

Guest
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Har lämnat min Mio och köpt en Navigon 8110. Men, har inte hittat lägga in kordinater för typ ställplats ! Nån som vet, går det ? Om inte får nog gamla Mion hänga med ner över Europa.

MVH

Lappennnnnnnnnnnnn

Snälla tala om för oss hur man anger ett färdmål/destination med hjälp av koordinater på en MIO 580. Lusläst en manual på över 100 sidor som inte hjälpt oss ett dugg!
Det finns något "skumt" som kallas NAVPIX som nämns ihop med koordinater men vi begriper inget.
Går det över huvudtaget att göra detta på MIO 580???
Mvh
Lars & Ann-Charlotte
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Här finns en del tipps om MIO

Svenska fartkameror

Innan du gör något överhuvudtaget säkerhetskopiera din MIO på datorn!!!!!!!!!
 
Senast ändrad:

rapido7066

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
15453
Medlemskap
2024
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

här är en länk till navigons hemsida om hand böcker kollade inte om det fanns något om kordinater men jag hittade till 7310 kolla där med det kanske är samma
mvh lysekil 1047.
Sök svar
 

An1&Hasse

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
3778
Medlemskap
2023
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Har precis skaffat en Navigon 4350Max och där fungerar det att mata in koordinater.... men däremot är det dåligt med ställplatser att ladda ner härifrån, eller så har jag svårt att hitta.. är inte så bra på det här... än... :)
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Har lämnat min Mio och köpt en Navigon 8110. Men, har inte hittat lägga in kordinater för typ ställplats ! Nån som vet, går det ? Om inte får nog gamla Mion hänga med ner över Europa.

MVH

Lappennnnnnnnnnnnn
Det går att uppgradera till 8310 för en ringa penning på Navigons hemsida.
Sen går det ypperligt att lägga in kordinater manuellt. Jag har en själv och är mycket nöjd. //Benny
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Hur lägga in kordinater i Navigon 8110 ?

Har för mig vid kontakt med Navigon support för något år sedan sa dom att
koordinater gick att lägga in med produktsiffran 3 som andra siffra. Hade själv inte det så kunde inte verifiera. Kan ha missuppfattat men är det så är ju det en hjälp!

Mvh Maria
 
Toppen