• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur lägga in koordinater i MIO 580

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Vet någon var man kan lägga in koordinater i en Mio 580
fick frågan av en som fått en i present men hittar inte i menyerna.
Han tror inte att det går, men jag tror att man inte säljer en GPS idag som inte har den funktionen.
mvh Gert
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Hur lägga in koordinater i MIO 580

I min Mio 296 går man in under intressanta platser och lägger in koordinater.
kanske har dom samma

// Pär
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.597
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hur lägga in koordinater i MIO 580

Hej, här kan ni hämta hem instruktioner till MIO Moov 580. Den är på nästan 9 MG så det mesta finns nog med. (Tyvärr på engelska). MIO har haft koordinatinläggning länge i sina GPS'er och har nog troligtvis inte ändrat på det, men det är annan programvara i de nya som heter Moov än i de äldre.

http://www.mio-tech.be/media/specifications/pdf/Moov-manual-EN.pdf


Lycka till. JANKRO.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Hur lägga in koordinater i MIO 580

Den funktionen verkar inte finnas på Moov serien. Den visar lat/lon men jag hittar ingen sökfunktion där man kan lägga in kordinaterna.


/Kenneth/
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.597
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hur lägga in koordinater i MIO 580

Hej igen. här i Norrköping har vi blivit "välsignade" med den Tyska jätten Media Mark, och säga vad man vill om dessa invaderande jättekedjor, men kameror, telefoner, datorer och GPS'er är igång och man får leka bäst man vill med dem utan att någon protesterar. Idag var jag inne och knappade på en ny MIO Moov och tyvärr verkar det vara som Master skriver, funktionen att leta reda på platser genom att lägga in koordinater har försvunnit från MIO i samband med nya programvaran. Vilket verkar vara heldumt och ett steg bakåt i utveckligen med tanke på att man får mer och mer nytta av den funktionen.
Med reservation för att jag kan ha missat någon meny, men finns den där så har de gömt undan den väldigt väl.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 15943

Guest
Sv: Hur lägga in koordinater i MIO 580

Har en Navigon och på den går det inte heller att knappa in kordinater. Jag går via navigatorns kartan och kordinaterna avläser man på skärmen samtidigt som jag manövrerar med fingret på skärmen (ungefär som att sikta med gevär) när kordinaterna stämmer så är det bara att navigera dit!
Kanske är det lika dant på MIO:n?
 
Toppen