• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur kraftig inverter?

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Hur många Watt på invertern kan man max koppla in på 12 volts uttagen i bodelen.
Jag har två uttag i bodelen som går på bodelsbatterierna, ett vid elpanelen och ett över spisen. Jag ämnar använda invertern till att driva min laptop.

Lars:mcride:
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Hur kraftig inverter?

Har du en inverter med en tolv-voltshane så ska du kunna köra lika många watt som invertern medger. Är det en 600 watts inverter?

En laptop brukar väl dra 65 watt om inte jag minns fel och detta skall hur som helst inte innebära några problem.

Mvh / Per
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Hur kraftig inverter?

Tack för hjälpen. Problemet är att jag har en Dell där kontakten till elförsörjningen är lite ovanlig. Det finns bara en modell från Kensington som passar. Som sagt det bästa är kanske att inte gå via en inverter.

Lars
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.301
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Hur kraftig inverter?

Om du är en smula händig med lödpennan så är ett alternativ för specialkontakter att klippa sladden till datorns vanliga nätdel och löda på en sladdhane respektive -hona. Gör sedan samma sak med sladden till 12V-omvandlaren. Då kan du använda sladdstumpen från datorn antingen till 220V-nätdelen eller 12V-nätdelen.
 
Toppen