• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur konverterar jag en wdb (works databasfil) till ods (Open Office)???

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Behöver hjälp att konvertera ett gammalt medlemsregister som bara ett fåtal i den aktuella föreningen kan öppna...nån som vet??
Filen är skapad i Works och nu vill jag ha in den i Open Office dokument tabell.

/Ludde

Redigerat: skrev fel filformat i frågan

Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Hur konverterar jag en wdb (works databasfil) till ods (Open Office)???

Alltså det går bra med xls format också, för det går att läsa in i Open Office

F

F.d. 4220

Guest

Det verkar som att den nyare varianten av OpenOffice, kallad LibreOffice kan öppna worksfiler. Du kan testa med det först.

OpenOffice är en äldre variant som inte utvecklas lika mycket längre. De flesta utvecklarna gick över till LibreOffice, så det mesta är sig likt (fast bättre).

//Stefan

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tack för tipsen, Bosse och Elseys funkade till slut. Lite knas blev det, en del information försvann, bland annat alla dom medlemmar som bodde i Göteborg, där saknades postorten, troligtvis har det varit något konstigt med just de cellerna. Men det går att knappa in i efterhand, det är inte mer än totalt 400 medlemmar. Någras efternamn har också försvunnit.

Återigen, tack för hjälpen, hade aldrig klarat detta utan Husbilsklubbens forum!

Toppen