Mickael Rosenkvist
HBK Medlem
Ska ut på premiärtur i helgen, vet att det ska bli kyligare nästa vecka. Vågar man ha vatten i färskvattentanken även när man vet att det ska gå ner mot 3 minus.
Mvh Micke
Mvh Micke
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nej vi har inte värme på när vi inte använder den.Har du färskvatten tanken inne? Då har väl du troligen värme på och då är det inga problem.
Nej vi har inte värme på när vi inte använder den.Har du färskvatten tanken inne? Då har väl du troligen värme på och då är det inga problem.
Tack för svaret, går på det. Väntar med vattenfyllningen.Nej, tappa ur o töm. Om inte tanken är isolerad eller uppvärmd så fryser den på en natt, vid minus tre. Jämför med en fristående 20 litersdunk. Reparationskostnaderna vi frysning är mycket stora... Använd en lös dunk inne i bilen som lösning.
Det låter intressant. Skulle i så fall innebära att vintercamping innebär byte av kol varje år?Snackade med Truma och de sa att livslängden på kolen i värmaren är runt 2000 timmar.
Vet ej om det är rätt eller fel....
Men i alla fall, det motsvarar 83 dygn (24 tim).
/Hälsningar från en som kör året runt, men med bilen parkerad utan uppvärmning och med vattendunk på vintern![]()
Snackade med Truma och de sa att livslängden på kolen i värmaren är runt 2000 timmar.
Vet ej om det är rätt eller fel....
Men i alla fall, det motsvarar 83 dygn (24 tim).
/Hälsningar från en som kör året runt, men med bilen parkerad utan uppvärmning och med vattendunk på vintern![]()
Ja, som jag skrev så återberättade jag bara vad Truma sa....är ingen expert på kol.Det låter intressant. Skulle i så fall innebära att vintercamping innebär byte av kol varje år?
Ja, som jag skrev så återberättade jag bara vad Truma sa....är ingen expert på kol.Det borde vår värmare passerat för länge sen. Är en 2013 och vi har haft den i drygt 3 år, kör året runt och värmen på hela vintern. Nu går den ju inte hela tiden men mer än 83 dygn lär den ju gått på dessa 7 år.