• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur justeras helljuset på Fiat -07?

H

hianders

Guest
Hej!
Är det någon som vet hur man justerar helljuset på en Fiat -07. På vår bil lyser det långt på sidan om vägen och är bara irriterande att använda. Ljusbilden påminner om gamla felställda Marchal Pencil Beam. Har övervägt extraljus istället för helljuset.
I samband med montering av radioantenn på vänster A-stolpe kollade jag men hittade ingen justeringsmöjlighet. Om man kikar in i insatsen ser det ut som om hel och halvljus-reflektorerna sitter ihop?

Nån som vet?

Hasse

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Hur justeras helljuset på Fiat -07?

Kolla att glödlampan sitter rätt i fästet, kanske har den bytts nyligen?

F

F.d. 5898

Guest

även jag uppfattar det lika dant i min bil , så finns det någon som vet hur de justeras ??

F

F.d. 16416

Guest

Hej!
Hade liknande problem med Forden. Där justerades ljusbilden med en lång nyckel, som uppifrån stacks in i insatsen. Kanske något liknande på Fiaten???
Roadglider

nilhol

HBK Medlem
Kommun
Kalix
HBK-Nr
3160
Medlemskap
2025

Man öppnar motorhuv och tar loss plasten som sitter på 2 stjärnskruvar och lyftar bort
den lilla kåpan ovanför lyktan, sen finns det justerskruva som man skall använda insexnyckel till, de är gömd av en plastplopp som tas bort, det finns 2 justerskruvar,en för höjd,en för sidled,

F

F.d. 5898

Guest

Man öppnar motorhuv och tar loss plasten som sitter på 2 stjärnskruvar och lyftar bort
den lilla kåpan ovanför lyktan, sen finns det justerskruva som man skall använda insexnyckel till, de är gömd av en plastplopp som tas bort, det finns 2 justerskruvar,en för höjd,en för sidled,

Tack då skall jag hem och titta , då är det precis som jag har i min Citroen Nemo , bara att man inte kan se dessa skruvar.

H

hianders

Guest

Tack, det ska jag också kolla.

Hasse

Toppen