• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur justeras helljuset på Fiat -07?

H

hianders

Guest
Hej!
Är det någon som vet hur man justerar helljuset på en Fiat -07. På vår bil lyser det långt på sidan om vägen och är bara irriterande att använda. Ljusbilden påminner om gamla felställda Marchal Pencil Beam. Har övervägt extraljus istället för helljuset.
I samband med montering av radioantenn på vänster A-stolpe kollade jag men hittade ingen justeringsmöjlighet. Om man kikar in i insatsen ser det ut som om hel och halvljus-reflektorerna sitter ihop?

Nån som vet?

Hasse

Sv: Hur justeras helljuset på Fiat -07?

Kolla att glödlampan sitter rätt i fästet, kanske har den bytts nyligen?

även jag uppfattar det lika dant i min bil , så finns det någon som vet hur de justeras ??

Hej!
Hade liknande problem med Forden. Där justerades ljusbilden med en lång nyckel, som uppifrån stacks in i insatsen. Kanske något liknande på Fiaten???
Roadglider

Man öppnar motorhuv och tar loss plasten som sitter på 2 stjärnskruvar och lyftar bort
den lilla kåpan ovanför lyktan, sen finns det justerskruva som man skall använda insexnyckel till, de är gömd av en plastplopp som tas bort, det finns 2 justerskruvar,en för höjd,en för sidled,

Man öppnar motorhuv och tar loss plasten som sitter på 2 stjärnskruvar och lyftar bort
den lilla kåpan ovanför lyktan, sen finns det justerskruva som man skall använda insexnyckel till, de är gömd av en plastplopp som tas bort, det finns 2 justerskruvar,en för höjd,en för sidled,

Tack då skall jag hem och titta , då är det precis som jag har i min Citroen Nemo , bara att man inte kan se dessa skruvar.

Tillbaka
Toppen