• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

F

F.d. 50035

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Konstigt! Är ålder och visdom något att skämmas
över?
Verkar så på svaren här ovan

Vi har ingen skam i kroppen så vi erkänner färg.......
och är 60 och 64

men i sinnet ännu 20

Men reumatiska kroppar kan få en att inse sanningen,
med husbil så leker livet ändå

Tänk att sitta instängd i en lägenhet!!!

Husbil är frihet!!!
 

Annelie & Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
3407
Medlemskap
2024
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Jag och min make är två glaga husbilsåkande morfäder på 39 resp 42 i år , blir kallade för pensionärer av husvagnsåkande vänner men den titeln tar vi med glädje
s.gif
Vi ser fram emot den kommande tiden då vi inte behöver tänka på 4 veckors semester utan kan spendera tiden som vi vill varje dag ;) Mvh Annelie & Jörgen
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Hej Greven
Nu har ca 3% svarat vad är medelåldern hittills undrar paffw:)
Ha de paffw 1977
Ps Vi är båda 50 år unga
 
Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Konstigt! Är ålder och visdom något att skämmas
över?
Verkar så på svaren här ovan

Vi har ingen skam i kroppen så vi erkänner färg.......
och är 60 och 64

men i sinnet ännu 20

Men reumatiska kroppar kan få en att inse sanningen,
med husbil så leker livet ändå

Tänk att sitta instängd i en lägenhet!!!
Husbil är frihet!!!

pellispricken,
Underbart inlägg!

Vi är i mitt 40's, kommer ibland hem, sittandes i husbilen å säger i kör:
Äsch... Vi skiter i att gå in (i huset) vi sover en natt till i husbilen, på garage uppfarten... :)

Nu till en annan sak.
Tänk om livet vore "solklart", att ålder och visdom Alltid gick hand i hand... ;)

Hehehe, //Magnus :msn_wink:
 
F

F.d. 4018

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Vi börjar närma oss åldern då vi verkligen kan utnyttja husbilen fullt ut, 63 resp. 64 år. Nästa vinter kommer vi troligen att vara nere i Spanien.:spinny:

Janne och Jane
 
F

F.d. 55306

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Ålder är nog ett ganska relativt begrepp. Börjar med stormsteg närma mig 70, men mår alldeles utmärkt och känner mig inte särkilt belastad av åren som när man läser dem i krassa siffror trots allt verkar obegripligt många. Men jag har så mycket kvar som jag vill göra, och nyfikenheten på det som ligger framför gör nog att jag inte känner åldern som en belastning. Och förresten. träffas vi ute i grönsakerna någonstans med våra husbilar så har vi nog lika kul om vi så är 40 eller 70.
 
F

F.d. 4784

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Hej jag är 38.
är jag för gammal för att var med i husbilsklubben??
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Nix... För ung! :twitcy:
Skämt åsido; Det finns 70+ här som cyklar förbi oss båda!
Ålder är endast en fiktiv siffra, se det så här: Du har många Goda HBK år kvar!
*S* //Magnus


Va ere me dej Magnus haru inge flås kvar eller? Den dan en 70+ drar om mig i rullstolen så kastar jag min ..........:D
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Det var ju inte så längesedan man utgick ifrån att det bara var 55+ som hade råd att åka husbil.Därav är dom flesta husbilar gjorda för just 2 personer.Det fick jag höra när jag började mitt letande efter en husbil för en familj,men det kommer fler och fler familjer sa alla försäljare då, och det hade dom ju rätt i, nu har dom köpare av alla slag sägs det .Kul för oss alla och att det finns människor med massa erfarenhet,själv är jag 44 år.sussi
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3682

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Känner oss som 29+, men jag fyller snart 47 och min goa gubbe blir 46 till hösten.:msn_smiley:

//Susanne och Micke
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Känner oss som 29+, men jag fyller snart 47 och min goa gubbe blir 46 till hösten.:msn_smiley:

//Susanne och Micke


Men???
Ni kommer ju från Skånelandet... ;)
Då får ni Allt lägga på +20år för alla den goda maten som gör "Susen'e" :wub:

Här på forumet finns det 70+ som är Störtsköna, likväl som det finns 45+ som aldrig "släppt sargen"
Vilket som är åldern endast en fiktiv siffra på en biologisk process, men vi har bara en biljett på "tåget genom livet"... Se till å' Njut!!! Husbil, YES!

Jag åker om jag själv få välja, helst 1'a klass! :twitcy:
43 på pappret, men tydligen enl. "vissa" 13 i sinnet (gällande skrivkunnighet :p) Om jag själv skall yttra mig, tjaaa... Ser ut som "17" men känner mig som 26!

Mvh. Magnus
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Stollen vi ska vara glada att vi ses som 13 .:wink:Det var en lättsam ålder på den tiden , inga saker som inte gick att genomföra livet lekte , ja mer än nu .:D
 
F

F.d. 3682

Guest
Sv: HUR GAMLA ÄR VI EGENTLIGEN

Precis som ni sa innan så har åldern ingen betydelse utan det är hur man känner sig. Det gäller att ha barnasinnet kvar och kunna se livet från den ljusa sidan och inte hänga upp sig på småsaker. :yes:
Njut av livet idag. Det är härligt att leva , framförallt när man har husbil.//Ha det gott. Susanne H







 
Toppen