• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LiFePO4 Hur går det med era Kinabatterier?

Anhe

HBK Medlem
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
32649
Medlemskap
2025
Av ren nyfikenhet: Det skulle vara intressant att hör hur det går för er som köpt lithiumbatterier från Kina de senaste åren.
Hur funkar dom? Var det värt att satsa lågprisbatterier? Vad har ni haft för problem?

Bäckis1843

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2026
Jag köpte totalt 36celler samt några BMS från Aliexpress i januari 2020 och byggde egna batteripackar (till både egna och andras fordon).
Dessa funkade över förväntan och har fortfarande full kapacitet.
Ca 3 000kr blev kostnaden för ett färdigt 105Ah batteri.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Av ren nyfikenhet: Det skulle vara intressant att hör hur det går för er som köpt lithiumbatterier från Kina de senaste åren.
Hur funkar dom? Var det värt att satsa lågprisbatterier? Vad har ni haft för problem?
Kort o gott. Funkar toppen. Problemet är att jag aldrig får testa att vara strömlös...

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
SOK var ett av mina "favorit-dropin" för några år sedan, framför allt för att man kan skruva av locket själv och åtgärda ev. problem, produkterna i batteriet var då helt ok, även byggkvaliteten.
7års garanti är också värt att ta med i jämförelser.

Avsevärt bättre än
"BudgetKina-batterier"

Senast ändrad:

Leif Eng

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2025
Det är lite svårt att veta vad man skall köpa.
Är ute efter ett 300 ah då jag inte får in ett till 160. Tror inte det räcker till kompressorkyl. Bör nog upp till 300.
Jag har kompressorkyl och har 2st 100 keepwort (dvs 200A) Använder bara gasolspisen ibland, Lyser solen är batterierna alltid fulladdade, Om det är mulet hela tiden räcker strömmen ca 4-5 dagar,

Buffen

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
33441
Medlemskap
2025
Det är lite svårt att veta vad man skall köpa.
Är ute efter ett 300 ah då jag inte får in ett till 160. Tror inte det räcker till kompressorkyl. Bör nog upp till 300.
Jah har 2 x 100Ah Lithium + 300 watt solpanel + kompressorkyl - Står aldrig på landström. Har varit ute i Europa nu i över tre månader.

Toppen