• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur funkar detta

F

F.d. 59259

Guest
Hur fungerar reglaget på bilden

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    965,5 KB · Visningar: 24

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Sv: Hur funkar detta

Hej.

Här kommer två länkar till dina manöverpaneler. Den högra är en fjärravstängning för gasolen och den vänstra är en omkopplare för ett två-flasksystem med integrerad uppvärmning (Eis-Ex) för användning på vintern. Kan tyvärr inte hitta dem på svenska men hoppas att det ändå hjälper dig.

https://dealernew.truma.com/_anweisungen/Truma_Katalog/pdf_verzeichnis/50_000/50020_35300.pdf

https://dealernew.truma.com/_anweisungen/Truma_Katalog/pdf_verzeichnis/50_000/50020_13600.pdf

Mvh / Roland

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Har en variant mer mekanisk. I mitt fall så är dom två lysdioderna att det finns gas (behöver inte vara full) i flaskorna. En chansning är att du har gas i en av dom, ein= till så prova om du inte gjort det att trycka starter. Kan vara återfjädrande. Annars dyker säkert någon upp som har likadan och kan råda dig.

F

F.d. 59259

Guest

Jag kopplade lös båda tuberna och kopplade ihop allt igen.
Och vips så plötsligt funkar det! :twitcy:

Jag är helt nybörjare på det här med husbilar skulle behöva en guide...

Undrar om det finns någon här som har en Hymermobil 665 -90 Mercedes
och som har lust att ställa upp på en skype session?

Toppen