• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur finanisera elbilsövergången?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
vet du hur en grävmaskin ser ut. med timmer skotare bygger man inga fastigheter .man kan inte ens gräva med en skotare .herregud skärp er nu
miljönisse 50år du får någ tänka om ,om du ska bygga
50 år i miljöns tecken säger du och vem har tjänat på detta mer än du .
inte miljön i allla fall som det ser ut idag enligt media

Finns redan sådan grävmaskiner ..
Elgrävare på besök i Sverige
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Jag jobbar med skyliftar och vi har både diesel hybrid och batteridrivna maskiner
Den största hybriden går upp till 28 m arbetshöjd
En grävmaskin lever ett mycket hårdare liv än en lift . Jag vill se den grävmaskin som kan köra en arbetsdag på batteri . Det tror jag absolut inte på
Det finns inte mycke utrymme över i en grävare där är prylar precis över allt
Visst finns batteridrivna grävare men funkar det i verkligheten , tveksamt
Detta grundar jag på min erfarenhet av batteridrivna skyliftar
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
vet du hur en grävmaskin ser ut. med timmer skotare bygger man inga fastigheter .man kan inte ens gräva med en skotare .herregud skärp er nu
miljönisse 50år du får någ tänka om ,om du ska bygga
50 år i miljöns tecken säger du och vem har tjänat på detta mer än du .
inte miljön i allla fall som det ser ut idag enligt media
Jag har ibland kontakt med ett större entreprenadföretag med olika typer av maskiner och de kör redan idag på enbart HVO-bränsle. Troligen enklare för dem att byta drivmedel än för oss som kör HB och personbilar. Men Ericsson du vet ju bäst om både grävmaskiner och tydligen vad jag gjort i mitt arbetsliv så jag ger mig. Synd att det inte går att föra konstruktiva diskussioner utan att det ska bli pajkastning och påhopp.
 
E

Ericsson c52

Guest
en kamera på miljön som är aktiv skulle va bra som bildar 1000år framåt och bakåt så k
Jag har ibland kontakt med ett större entreprenadföretag med olika typer av maskiner och de kör redan idag på enbart HVO-bränsle. Troligen enklare för dem att byta drivmedel än för oss som kör HB och personbilar. Men Ericsson du vet ju bäst om både grävmaskiner och tydligen vad jag gjort i mitt arbetsliv så jag ger mig. Synd att det inte går att föra konstruktiva diskussioner utan att det ska bli pajkastning och påhopp.[/QUOTE
Jag har ibland kontakt med ett större entreprenadföretag med olika typer av maskiner och de kör redan idag på enbart HVO-bränsle. Troligen enklare för dem att byta drivmedel än för oss som kör HB och personbilar. Men Ericsson du vet ju bäst om både grävmaskiner och tydligen vad jag gjort i mitt arbetsliv så jag ger mig. Synd att det inte går att föra konstruktiva diskussioner utan att det ska bli pajkastning och påhopp.
tack
 

Pilla

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
26773
Medlemskap
2021
Bilarna kommer att säljas till andra länder/kontinenter som tex till Afrika/Asien till ett skrotvärde och där kör man de bilarna i minst 50 år till, antagligen utan Svensk Bilprovnings årliga kontrollbesiktning. Som man säja i Afrika/Asien: Die dummen Schweden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen