F
F.d. 58689
Guest
Har du en våtdammsugare, så använd den i kranar och avlopp!!!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag blåser upp en ballong och trär på den öppna kranen och pressar in luften. Repeterar några gånger. Har inga direkta vattenlås i husbilen.Hur tömmer man vattenlåsen på bästa sätt? Blåser man alltså i kranarna? Pössl från 2012. Tack på förhand för tips!
Hur tömmer man vattenlåsen på bästa sätt? Blåser man alltså i kranarna? Pössl från 2012. Tack på förhand för tips!
Jag brukar slå lite spolarvätska i, så fryser det inte. Nu får jag säkert miljösynpunkt er på detta men vi sprider ju massor efter vägarna så det tar jag inte så hårt på.Hur tömmer man vattenlåsen på bästa sätt? Blåser man alltså i kranarna? Pössl från 2012. Tack på förhand för tips!
Torrbollen gör mer skada än nytta så den ska du inte använda i husbilen. Metall rostar och fukten minskar inte.
Precis en sån har vi också, funkar bra. Den inbyggda fläkten gör att luften cirkulerar också i bilen.Vi har skippat torrboll till förmån för en sorptionsavfuktare av mindre modell som vi ställer i duschkabinen med slang så kondensvatten rinner ut ur bilen genom gråvattentanken.
För att inte försöka avfukta "hela världen" tejpar vi alla ventilationsöppningar (ex. takluckor, kyl/frys).
Denna funkar riktigt bra även när det börjar kyla på lite.
Wood's WDD80 - en smidig avfuktare för kalla utrymmen! - Wood's
// Niklas
Har nu sista veckat tagit 5 råttor/möss i ett utrymme jag har haft vitlök i!
Kanske bättre med råttfällor? Ja vill slå ett slag för Biltemas, både de små och den stora. De är nog de bästa och effektivaste jag testat.
Dom körde jag med tidigare! Var även då nöjd. De klickade tyvärr ofta och fixade inte lite större individer.De här använder jag ett vid varje hjul otroligt effektiva tog säkert 30st förra vintern.
Musfälla SuperCat grå, 2-pack | Granngården
Intressant, tror Ni att vitlök kanske istället för att avskräcka, lockar möss el. råttor? Har någon annan observerat liknande? Jag undrar, då jag har aldrig placerat vitlök i husbilen men skulle göra det nu, efter att ha läst här om den avskräckande effekten.Har nu sista veckat tagit 5 råttor/möss i ett utrymme jag har haft vitlök i!
Kanske bättre med råttfällor? Ja vill slå ett slag för Biltemas, både de små och den stora. De är nog de bästa och effektivaste jag testat.
Ring Anticimex eller liknande företag och fråga om det funkar. I så fall använder dom säkert vitlök, enris, div elektroniska skrämmor etc. Tveksamt om du får positivt svar på dessa metoder. Slagfällor brukar däremot funka!Intressant, tror Ni att vitlök kanske istället för att avskräcka, lockar möss el. råttor? Har någon annan observerat liknande? Jag undrar, då jag har aldrig placerat vitlök i husbilen men skulle göra det nu, efter att ha läst här om den avskräckande effekten.