• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Hur få loss panelen under ratten?

Lasse Musik

FD HBK Medlem
Inlägg
79
Kommun
Ringarum
HBK-Nr
6740
Medlemskap
2021
Har plötsligt fått se en liten kabel med ett kontaktstycke i änden hänga ner bakom panelen under ratten över kopplingspedalen.
Då farthållaren inte fungerar kanske det är så att kabeln har något att göra med detta. Har försökt att kolla med spegel utan att lyckats se något av värde.
Från mitten och till höger i ovankant på panelen kan man lossa ett antal skruvar men på vänstra sidan kan jag inte finna några skruvar utan sitter hur fast som helst.
Om man kunde ta bort panelen skulle det vara enkelt att se hur det ser ut över pedalerna. Har någon gjort den här operationen ?husbilssladd.jpg
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
På våran fiat 06a (du måste skriva bil och årsmodell så får du lättare svar) satt det en skruv lurigt till under locket till säkringar om jag mins rätt, det är ett par år sen.
 

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
Panelens nedre vänstra hörn har en plasthake som kan sitta hårt .... lätt att bryta av.
Se till att panelen efter lossade skruvar är helt nedfälld så lossar haken lättare.

/Per-Åke
 

Lasse Musik

FD HBK Medlem
Inlägg
79
Kommun
Ringarum
HBK-Nr
6740
Medlemskap
2021
Det sitter så hårt i vänsterkanten så jag vågar inte bruka våld med risk att bryta sönder. Jag lägger nu ner det här projektet, får vänta tills jag hittar någon som kan på plats. Tack för visat engagemang!
 
Toppen