• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur öppnar jag MP4 Fil

F

F.d. 29882

Guest
Jag filmar med DJI drönaren,den har filformatet MP4
Jag kan öppna dom korta filerna 10-30 sekunder film
men dom större filerna går inte att öppna,
Har ni något förslag

Tack på förhand:mcride:

S

StorDansk

Guest
Sv: Hur öppnar jag MP4 Fil

Hej, ladda hem och installera VLC media player, den tar allt.

F

F.d. 29882

Guest

Jag har den men jag får inte till det:confused:

S

StorDansk

Guest

Har du försökt dra filen och släppa den mitt i spelaren?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag har råkat ut för att Hero 4 har genererat ett MP4-format som inte är läsbart. Misstänker att det berodde på att jag inte hade formaterat minneskortet i Heron. Därefter har det inte hänt. Filen blev alltså skadad på något sätt. Vet inte om det är det du råkat ut för, men testa att formatera kortet när det sitter i Heron och se om det händer samma sak.

/Ludde

F

F.d. 29882

Guest

Jag har råkat ut för att Hero 4 har genererat ett MP4-format som inte är läsbart. Misstänker att det berodde på att jag inte hade formaterat minneskortet i Heron. Därefter har det inte hänt. Filen blev alltså skadad på något sätt. Vet inte om det är det du råkat ut för, men testa att formatera kortet när det sitter i Heron och se om det händer samma sak.

/Ludde

Det skall testas i morgon,du har nog rätt,korta filer fungerar
men inte dom större,:)

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Förmodligen är det som Ludde skriver.

När du formaterar kortet i datorn formateras det normalt i ett filformat som inte klarar stora filer och/eller långa filnamn.

Formaterar du i kameran, blir det i ett format som passar kameran och användningen.

Mer om format kan du läsa här: File Allocation Table – Wikipedia

S

StorDansk

Guest

Hoppas det löser sig, har inget mer att tillägga av värde. :confused:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det med FAT filformat er rotete for å si det mildt. For små filer under et par MB går det stort sett greit, men et par unntak fra dette også. Om filskrivningen uten videre skriver som om det er en bestemt blokkstørrelse og media er formatert med en annen kan det lett bli overskrivningerinne i filene. Windows og de fleste Linux/Unix systemer sjekker hvilken blokkstørrelse som er benyttet og håndterer både lesning og skrivning rett. Men i embedded systemer hender det ofte at de ikke kan gjøre det samme, så det er en god regel å alltid formatere minnekort i kamera og ikke i dator om en ikke vet eksakt hvilket format som skal benyttes. FAT FAT16 og FAT32 pluss allokeringsblokk størrelse er basis + at det er noe som heter Extended på alle tre basiser.

Toppen