• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundutställning

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.678
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
I dag har vi för första gången ställt ut Zacko, 8 mån. gammal. Han skötte sig så fint. Jag hade mycket god hjälp av uppfödaren som visade upp honom, hon är ju proffs.
Han fick ett HP och sedan ett BIM och ett mycket bra omdöme.:)
Jag är helt novis på detta med utställningar men det kommer att bli fler i framtiden känns det som.
Alldeles perfekt att åka husbil vid sådana här tillfälle.:wub:
 

Bilagor

  • 100_0899.JPG
    100_0899.JPG
    203,1 KB · Visningar: 8
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Hundutställning

:music-icon: Tillykke Tillykke her fra Danmark:music-icon:
vi synes næsten vi kender Zacko, vi følger med i Kvallskvisten hver dag, du skriver så levende om jeres liv med husbilen. herligt !
håber vi træffes rigtigt en dag
mange hilsner fra Michael og Marianne 788
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Hundutställning

Grattis till Zacko! Vilken duktig kille!! Bamse tycker att han ska få ett älgben (vi var och hämtade en back idag), men det får väl bli et virtuellt ben då. Klia honom från oss i alla fall!
 
M

mikkis

Guest
Sv: Hundutställning

grattis till framgångarna vid utställningen av Zacko

Även vi ställer ut den ena av våra 2 st papillon men lyckas ständigt bli 2:a med henne... fast Hmmmmm.. hon e ju endast 5 månader. men vi har redan varit på 3st utställningar och blivit 2:a på samtliga!
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Hundutställning

Då vill jag allt gratulera och berömma även er vovve! Så meriterad vid å unga år... eller ju inte ens år än!! Klapp och kli från oss!
 
F

F.d. 29772

Guest
Sv: Hundutställning

Grattis till skönheten. Hunduställningar är bland det roligaste som finns. Vi är 2 familjer med varsin husbil som besöker många utställningar på ett år. Ni kommer att upptäcka att ni inte är ensamma husbilscampare! Nästa helg gör vår 6-månaders goldenvalp utställningsdebut.

Hälsningar
Bitte & Göran
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hundutställning

Grattis Zacko, till att du har sådan fin Matte o Husse.

Nu fick dom TJI. Men dom visste ju att Du skulle bli bäst. Du är ju bäst. Hur många ggr har Du hört detta från H o M.

Jag förstår ju att Du har hört det till leda. När Matte har lärt Dig att läsa så kommer Du också att kunna läsa Mattes berättelser om vad som hände idag.
Nej, Zacko, nu skall jag inte stänga av Datorn utan jag skall bara vänta tills husse nattar mig med sin syn på dagen, God natt Zacko och sov tills du vaknar.
Tänkt på att imorgon när matte redan har gått på toaletten så har du ditt kvar. Men ett tips till Dig är att du Ylar lite granna , så kan nog Du få matte att gå upp en sväng på Rya Åsar.
Om du inte är hemma i Borås så be matte att få gå ut på Tånga Hed.
Hls från din kompisar Monica o Kurt.
Natti atti Zacko.

Skäll inte på Husse om han snarkar inatt.:confused: :D :D :D :D
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Hundutställning

Grattis till de fina utmärkelserna, för jag förstår att de är fina.
Jag är helt ovetande i ämnet hundutställningar och dess utmärkelser.
Hjälp mig, vad är HP och BIM?

PS såg lille Zacko i Floby, för då var han pytteliten, vad fin han blivit DS
:yes:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 673

Guest
Sv: Hundutställning

Här finns info för oss som inte kan det här med utställningar så bra:
Zoonen.com - Hundar - Ställa hund på hundutställning

Måste förresten göra en extra kommentar om namnet Zacko. Vår förrförra gråhund hette så, och var en makalöst duktig jakthund, men rätt skarp i andra sammanhang, så det är kul att se en så söt och go kille med samma namn så lite av den skrämmande laddningen i namnet försvinner!
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Hundutställning

:music-icon: :music-icon: GRATTIS Zacko:music-icon: :music-icon:

:wub: Farmor Lena är JÄTTESTOLT över dig.:yes:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.432
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Hundutställning

:D ;) ;) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :D :D :D
Grattis till Zackos utmärkelsen !


Carina & Gunnar ;)
 
F

F.d. 12826

Guest
Sv: Hundutställning

Där ska var HUnd Utställning i Oslo på Letohallen den 1-2 Oktober, är där någon som vet om man får lov att ställa upp sin husbil på deras parkering.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hundutställning

Har tidligere vært husbilsmesse i samme hall. Oslo er en litt drøy påstand, Leto-hallen er på Dal noe nord for Gardemoen ved E6 omlag 7 mil fra Oslo.
Husbilsparkering eller ikke er noe som arrangøren av utstillingen bestemmer, det er ikke noe generelt forbud ved hallen.
 
Toppen