• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundregler

Conny&Ewa

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Finspång
HBK-Nr
12385
Medlemskap
2021
Sv: Hundregler

Hej, när jag ringde Norsholms djursjukhus och frågade om rabiesvaccinering av vår hund fick jag veta att det inte finns något krav på kontroll av antikroppar längre. Det räcker att vaccinera hunden ca tre veckor före avresa till europa. Avmaskning av hunden är inget krav men rekomenderas.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Hundregler

Någon som vet om Frankrike fortfarande kräver årlig rabiesvaccinerin, eller dom numera accepterar 3års-sprutan?
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Hundregler

Läst på Norges motsvarighet till Jordbruksverket

Etter 1.mai vil det bli samme regler for hunder som innføres til Norge fra Sverige, som det er for alle andre EU-land. Det blir krav om at hunden skal ID-merkes og ha eget pass. I tillegg endres reglene slik at du ikke selv kan gi hunden behandling mot revens dvergbendelorm. Nye regler krever at behandlingen gjøres av veterinær, og at den dokumenteres i dyrets pass. For katter blir det hverken krav om behandling, pass eller ID-merking for reiser til og fra Sverige.
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Hundregler

Hej
2011 & 2012 har vi varit i Frankrike med vår hund passerat pass kontroll på franska sidan över canalen till England och båda gångerna har vårt rabiesvaccin som är vart tredje år varit helt OK. Märke på vårt rabies vaccin är Nobivac Rabies. För din egen hunds skydd är även NobiVAC Lepto bra att ta som är ett vaccin mot leptospiros, en bakteriell infektion som finns utanför norden.

Sylvia
 
Toppen