• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundra, sväng till vänster!

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Hej..

Jag har en TomTom GO 930, när min tidigare Mio 269+ lät: "om hundra meter sväng till vänster", låter 930: " hundra sväng till vänster", tog de orden så mycket plats? vidare tycker jag den varnar för kameror lite sent, att symboler för matställen etc, är för små, Saknar även tydligare hastighetsvarning än den lilla rödmarkerade upplysningen nere till höger..
Det är alltså inte guld allt som glimmar, (när blev det det..?) Men den är väldigt lätthanterad, avgrunder från 269+. Har jag missat inställningar eller?
Några tips?

Tack så länge..
Bo.m
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Hundra, sväng till vänster!

Det du nämner om "hundra meter sväng..." kom till vid en uppgradering nu i höstas. Så var det inte innan. Håller med inte bra.
Hastighetskamerorna kan du ställa larmavståndet som du vill så det blir precis som just du vill ha det.
Hastighetsvarningen är som du skriver lite liten men den kan även ha ljud om du vill vilket jag tycker blir för mycket. Men hastighets mätaren håller bra storlek tycker jag och kan visas jämt. Även vid navigering och det är ett krav tycker jag.
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hundra, sväng till vänster!

Det finns andra röster som är tydligare än standard rösten. Bara att byta. Kameravarningarna ställer du enkelt om och prenumererar du inte på kamerauppdateringarna, så har det troligen uppkommit nya kameror om du inte har en alldeles ny navigator med senaste uppdateringen. Dessa finns på nätet gratis-bara att lägga in och välja avstånd för varningen och välja vilket ljud man vill ha. Farten kan du ha ett diskret ljud till som komplement till det röda.
 
Toppen