• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundpensionat

karwis

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Linköping
HBK-Nr
318
Medlemskap
2024
Hej
Ibland så passar det inte så bra att ta med sig sina hundar på utlandsresa med husbilen. Det kan också vara svårt att få tag i hundvakt i semestertider.
Vad har ni för erfarenheter av hundpensionat? Vad är bra och dåligt? Är det någon som vet ett bra pensionat, av egen erfarenhet, i Östergötland?

//Karwis:dog:
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Hundpensionat

Hej!

Vi har ingen erfarenhet av hundpensionat och skulle aldrig komma på tanken att lämna Wille på ett sådant hur bra det än må vara. Han följer alltid med oss vart vi än åker. Handlar det om någon enstaka natt så har vi vänner som tar hand om honom. Åker vi utomlands så har han pass.

Vi har däremot hört flera andra som lämnat sina hundar på hundpensionat som inte varit nöjda. Hunden har inte varit sig lik efteråt.

Marie
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Hundpensionat

Hej!
Vi lämnade vår schäfer Dixi på ett hundpensionat i Södertäljetrakten i 3 veckor för många år sedan. Vi hade besökt stället innan, intervjuat, kollat, allt verkade bra, rastning, motion m.m. När vi hämtade hem honom kunde han inte skälla längre, var hes av allt skällande där och hade gått ner mycket i vikt. Han var inte rumsren första dagarna. Dixi hade varit hos mina svärföräldrar tidigare på deras sommarställe utan problem. Detta är vår enda men ack så dåliga erfarenhet av hundpensionat. Det fanns ett tjugotal hundar där, det kanske hade varit bättre med ett lugnare mindre ställe.
/Åke
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Hundpensionat

Vår Bonnie är det käraste vi har idag, i vår familj, vår flock. Hundar har mycket dålig förmåga att vara ensamma. De flesta hundar utsätts för någon form av trauma om de lämnas längre tid utanför flocken.
Bonnie är en stor bidragande orsak till att vi köpte husbil överhuvudtaget.
Aldrig under vår livstid att vi skulle lämna vår käraste familjemedlem till en kennel.
Vi flyger ibland en/två veckor till annan ort men då är Bonnie hos sina andra flockmedlemmar (våra barn och barnbarn) där vi vet att hon trivs. I en kennel skulle hon sitta och yla/gråta varje dag, hela dagen. Ta med hunden!
JvH
 

traveller

HBK Medlem
Inlägg
65
Kommun
Frankrike
HBK-Nr
1352
Medlemskap
2024
Sv: Hundpensionat

Jag kan varmt rekommendera ett hundpensionat här i Jönköping. Vi har tidigare också haft dålig erfarenhet av flera pensionat, men här är det helt annorlunda för här behandlas hunden som en familjemedlem. De har hunddagis också i samma lokaler, och det är också kanonbra. Det är alldeles tyst när man kommer och hundarna tittar bara nyfiket och viftar på svansarna. Det är lite Dog Whisperer och Cesar Millan känsla över det hela. Ägaren Martin är en eldsjäl och en given flockledare.

När de har pensionatsgäster så sover ägarna i en övernattningslägenhet i huset och där får även vovven sova.

De hundpensionat vi haft erfarenhet av tidigare kan närmast liknas vid hundladugårdar med nätbås i ett uthus där alla hundar bara stått och skällt. Men här kan även lite ängsliga hundar koppla av och ha det bra.



Martins hunddagis och hundpensionat. Hundklippning och dagis för din hund i Jönköping
 
Senast ändrad:

Grippe

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Västerås
HBK-Nr
2768
Medlemskap
2022
Sv: Hundpensionat

Vi har en liten Jack Russel som varit på pensionat i olika omgångar.
Han är alltid glad när han kommer dit. Madde pensionatsägaren
har lärt honom att äta torrfoder som vi gick bet på. Hon har en stor
rastgård hon rastar dom en o en för att inge bråk ska uppstå.
Ja, för oss är hon guld värd. Det passar inte alltid att ta med hunden.
Den förändring som vi sett är bara till det bättre för vovven.:yes:
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.666
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Hundpensionat

Karvis, det finns ett hundpensionat i Hogsta utanför Mjölby som jag kan rekommendera, Astors Kennel. Stället ligger ute på landet och personalen tar väl hand om inackoderingarna ! Vi har haft vår Charlie där flera gånger och har bara gott att säga om dem. Du kan hitta tel.nr på Eniro eller Google .
// Göte J
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Hundpensionat

Hej alla!

Jag skulle inte vilja föreslå hustrun om att lämna Gristrollen på hundpang!!! då skulle jag om inte förr så defenetivt då, skulle nog brödkaveln komma fram, eller så skulle jag hamna där i stället.

Men klart att de finns bra hundpensionat också, men vi tar alltid med hundar och kattor, så vida inte något barn är hemma, då kan kattorna få stanna hemma men hundarna är med oss. detta kanske inte tråden handlande om, så ber lite om ursäkt att de blev lite off topic.

/Gunnar
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Hundpensionat

Vi har väldigt blandade erfarenheter från hundpensionat
- alltifrån ett ställe där flocken gick tillsammans mestadels utom på natten och Saga brydde sig inte särskilt om oss när vi kom för att hämta henne efter en vecka i England, hon hade nog lika gärna stannat i sin nya flock :eek: - till ställen där hon tappat rösten - stått och gråtit hela tiden.
 
Toppen