• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HUNDFÖRSÄKRING

F

F.d. 53380

Guest
Hej!
Jag har blivit med hund idag, en Dansk Svenk Gårdshund 9månader gammal en riktig pärla som uppfödaren sa, och jag håller med henne efter haft hunden 1 dag, toppen hund, men det säger väl alla hundägare om sina hundar, ha,ha...
Nu skall ju denna underbara skapelse ha en försäkring, tacksam för tips om en bra försäkring, jag kommer att tillbringa drygt halva året utomlands.
Tackar på förhand.ok
 

Bilagor

  • 1.JPG
    1.JPG
    613,2 KB · Visningar: 0
T

Tommy W

Guest
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Vi har FOLKSAM samma som husbilen så att man får mängd rabatt. Det blev ca halva priset mot AGRIA
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Vi har oxå Folksam, har aldrig varit problem när jag behövt använda dem vid de få tillfällen Fritz gjort illa sig, direkt reglerar vid veterinär besök.
 
F

F.d. 53380

Guest
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Tackar!
Men efter kollat så har folksam bara 45 dagar utomlands.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Vi har Agria och fick detta svar:

Hej Eva!

Tack för ditt mejl. Våra försäkringar gäller under högst ett år inom EU, Norge och Schweiz räknat från avresedagen från Sverige. Det går inte att direktreglera när man är utomlands, så spara dina kvitton. Kvittona ska vara på engelska.

Med vänlig hälsning,
Frida Eddestål
Agria Kundcenter via Internet
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Olika hundraser är olika prissatta på de olika bolagen, så ska du titta på priset måste det vara samma ras. Det kan skilja rätt stora pengar.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Hej!
Vi har haft många hundar genom åren. Den förra hunden var en dvärgpudel, vi hade försäkring genom Agria, då kostade det ca. 1000:-/år. hunden var 12 år när hon blev skadad, vi var hos vetrinär, han fixade skadan putsade och drog ett par tänder vill jag minnas. Det kostade 3042:- Försäkringen gällde inte för mer än 900:- av denna summa och självrisken var på 1000:-. Länst ner stod det en nolla. Och det var jag som var nollan som betalat 12000:- genom åren och inte fick ut en enda krona.
Hunden vi har nu är en pappillon och den är 7 år och utan försäkring. Nu kostar försäkringen ca 2000:-/år. Jag har altså sparat 14 000:- redan och dessa pengar gäller för allt, även tandputsning.
Jag kommer inte att ha försäkring för någon hund i fortsättningen. Det är för dyrt att betala för ingenting.
 

Gert och Helen

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2024
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Agria är nog den dyraste försäkringen. Har själv Folksam och Sveland på mina hundar. Har bara blivit så. Är nöjda med dem.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Hej!
Vi har haft många hundar genom åren. Den förra hunden var en dvärgpudel, vi hade försäkring genom Agria, då kostade det ca. 1000:-/år. hunden var 12 år när hon blev skadad, vi var hos vetrinär, han fixade skadan putsade och drog ett par tänder vill jag minnas. Det kostade 3042:- Försäkringen gällde inte för mer än 900:- av denna summa och självrisken var på 1000:-. Länst ner stod det en nolla. Och det var jag som var nollan som betalat 12000:- genom åren och inte fick ut en enda krona.
Hunden vi har nu är en pappillon och den är 7 år och utan försäkring. Nu kostar försäkringen ca 2000:-/år. Jag har altså sparat 14 000:- redan och dessa pengar gäller för allt, även tandputsning.
Jag kommer inte att ha försäkring för någon hund i fortsättningen. Det är för dyrt att betala för ingenting.

Vi har då haft oturen att ha hund med mycket sjukdom där försäkringen betalats tillbaka många gånger om. Så med vår erfarenhet aldrig en hund utan försäkring. Ett huggormsbett på en helg kostade i runda tal 15000 innan det var klart som ett exempel. Sen ska vi inte tala om operationer i buken mm mm.
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Vi har IF försäkring till våra hundar. Att inte ha en försäkring kan bli otroligt dyrt om man har otur. IF har fungerat jätte bra för oss. En av våra fick livmoderinflammation och det skulle ha kostat oss ca 8000 men med if kostade det 2000 som är självrisken. If tar ut bara självrisken inga % på beloppet som Agria gör. :dog:
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Hej!
Vi har haft många hundar genom åren. Den förra hunden var en dvärgpudel, vi hade försäkring genom Agria, då kostade det ca. 1000:-/år. hunden var 12 år när hon blev skadad, vi var hos vetrinär, han fixade skadan putsade och drog ett par tänder vill jag minnas. Det kostade 3042:- Försäkringen gällde inte för mer än 900:- av denna summa och självrisken var på 1000:-. Länst ner stod det en nolla. Och det var jag som var nollan som betalat 12000:- genom åren och inte fick ut en enda krona.
Hunden vi har nu är en pappillon och den är 7 år och utan försäkring. Nu kostar försäkringen ca 2000:-/år. Jag har altså sparat 14 000:- redan och dessa pengar gäller för allt, även tandputsning.
Jag kommer inte att ha försäkring för någon hund i fortsättningen. Det är för dyrt att betala för ingenting.

Det är riktigt om du säger, men oturen kan faktiskt vara framme. Själv råkade min hund ut för skada på nästan 30.000. I det läget var det skönt med försäkring.

/M
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Nu var frågan i tråden utomlands större delen av året. Om ni är nöjda med en försäkring som inte gäller vad trådskaparen efterfrågade är väl oväsentlig.
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Jag hade också läst lite slarvigt, ber om ursäkt. Men det bästa är nog att du ringer runt till de olika försäkringsbolagen. Agria, IF, Sveland och Folksam. Vet inte om det finns fler bolag som har djurförsäkringar.
Tala gärna om hur det gick. Lycka till :dog:
 

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Jag har Folksam på mun hund, har aldrig haft problem med den. Min hund är opererad 2 ggr och flera röngten plåtar och det kostar om man inte har försäkring. Mvh. Agnetha
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: HUNDFÖRSÄKRING

Vi har under 15 år haft våra hundar försäkrade hos AGRIA, som ägs av Länsförsäkringar, och har alltid fått bra och trevligt bemötande. Vi har inte haft anledning pröva något annat bolag, men visst finns det alternativt.

Vi har hört från flera stora uppfödare att de i vissa fall väljer att inte försäkra sina hundar utan väljer att ha pengarna som motsvarar försäkringspremierna på eget separat konto! Men då krävs ju verkligen att man har ett särskilt utvecklat ansvar om man väljer den vägen.

Jag hoppas, att varje hund och annat husdjur har en bra förssäkring, så att det aldrig blir någon tvekan beroende på kostnadsöverväganden att ge djuret en förstklassig vård.
 
Toppen