• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hunden's säkerhet i husbilen

F

F.d. 29995

Guest
:p Hej alla hundägare som planerar att ta med hunden uti Europa nu till sommaren!
Jag har läst någonstans i vår tidning att det nu upplevs att polisen ute i Europa ställer högre krav på säkerheten för hunden i husbilen. Vad är lösningen på detta för hundens bästa säkerhet?
Finns det bra säkerhetsselar, som är godkända, burar etc. Vi har sele men kan inte se att den är godkänd fast den är mycket robust. Jag vill gärna slå ett slag vår lilla vän, storpudeln Lizzie's säkerhet, efter att ha sett en olycka på de tyska motorvägarna där hunden fick sätta livet till.
Tacksam för tips
Hälsningar
Bertil
:wub:
 

Carina & Hans

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2024
Sv: Hunden's säkerhet i husbilen

Vi har köpt en Dogman stålbur som precis får plast på den bältade platsen i soffan. Vi sätter fast den med bältet pratade med dom i djuraffären och sa vi skulle ha en säker och godkänd bur. Så nu är det träning för våran Nelly ( jack russell ) så hon ska trivas i buren. Just nu står den i tv rummet och hon ligger gärna i den. Detta är ju nytt för henne ska bli spännande se hur detta funkar i husbilen sen också då...men det måste gå. EU pass är fixat så vi vill ju ha henne med ut på äventyr och säker ska hon också vara i husbilen.
amarula.jpg
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Hunden's säkerhet i husbilen

Det finns bra bältesselar dom tycker vi är toppen då vår Nalle aldrig skulle gå med på att sitta i en bur. Selen fäster man i bilbältes fästet i soffan hunden kan då röra sig i soffan och ner på golvet. Vid hastig inbromsning så låser det som ett vanligt bälte. Finns i djurbutikerna.
MVH Gunilla
 

Carina & Hans

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2024
Sv: Hunden's säkerhet i husbilen

Vi ska ju i alla fall försöka få Nelly känna tryggheten i buren har aldrig gillat detta med burar men ska göra ett försök. Annars får vi väl köpa en sele vi med men är dom godkända ?
 
F

F.d. 50079

Guest
Sv: Hunden's säkerhet i husbilen

Om du köper en särskild bilsele, typ den MIM buren säljer så är dom krocktestade och godkända.:twitcy:
 
F

F.d. 50079

Guest
Sv: Hunden's säkerhet i husbilen

Googla på ALSAFE så hittar du en kanon fin sele....man fäster den bara i den övre deneln av bilens bälte, låser bältet som vanligt, hunden kan röra sig runt lagom för att kunna sitta, ligga, och ta sig till golvet.

Har försökt ladda upp en bild, med det funkade inte.
Eva:spinny:
 

Bilagor

  • Allsafe.doc
    25 KB · Visningar: 49
Toppen