• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hundar i husbil

F

F.d. 53065

Guest
Sv: hundar i husbil

Hej på er.
Sitter här å kollar på Husbilsklubben, och få se att ni har 2 st Schapendoes, dessa härliga hundar.har haft en hane, som tyvärr blev sjuk, så vi måste ta bort honom, vi fick ha glädjen att ha honom i 10 år, men saknar honom enormt.Vi är helt nya husbilägare, och har gjort som alla andra 40-talister, köpt husbil, och det är det bästa vi gjort.I husbilen finns Sören,Kerstin "Frallan" Frida.

semester Östersund. 012.jpg
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: hundar i husbil

Hej hej!
Vill bara rapportera att det finns fler frallor i farten. Här är ERNST från Umeå som är ett och ett halvt. Vi har en Flatcoated retriever som är 10 också och heter Simson. Båda dessa herrar planerar vi att ta med oss ner till Italien i vår. AC kan komma att behövas. :) Vi som vanligtvis kör husbilen heter Malin och Anders och vi är 70-talister men har husbil ändå.:D Hoppas vi ses på vägarna.

P24-07-09_23.00[02].JPGP20-07-09_12.51[01].JPG

DSC00782.JPG
 

Kjell Bertilsson

HBK Medlem
Inlägg
596
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2024
Sv: hundar i husbil

Ronja heter vår hund, hon är en blandras mellan jämthund och bordercollie och är 6år gammal. Det bästa hon gillar med husbils åkandet är när hon får ligga utanför och kolla in läget :) Inne i husbilen har hon hittat en plats under bordet där hon vilar och myser när vi står stilla, när vi kör så sitter hon mellan våra stolar.

100_1624.jpg

100_1533.jpg
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: hundar i husbil

Vi har alltid vår schäfer med oss, en riktig vakthund.
Ni ser hur han lagt beslag på soffan i bilen och hur han ligger som en spänd stålfjäder redo att besinningslöst kasta sig över eventuella inkräktare.

DSC02270.jpg

Vi har även fågeln med oss och hon är en riktig vaktpost. Inte en käft kan komma i närheten utan att hon skriker.

DSC02266.jpg
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: hundar i husbil

Hej! Vi har också en hund med oss i husbilen. En dvärgschnauzer som nu har blivit sex månader. Rossi heter han (efter den sexfalldiga världsmästaren i roadracing) och skall hjälpa oss med vakthållningen i husbilen framöver.

Hälsn.......Ce-eN ! P.s. Gammal bild och fel år. Kameran var fel inställd.
IMG_0012.JPG
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53065

Guest
Sv: hundar i husbil

Hej Sanna.
Vi sågs på parkeringen i Sundsvall på Open Trot, jag rastade min fralla Frida å du var ute med dina pudlar, kul att träffas här och Grattis till Championatet på Elin, dina pudlar var jättefina, har själv haft en mellan å stor pudel, vi kanske träffs någonstans mer.
Kerstin.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7875

Guest
Sv: hundar i husbil

Hej Sanna.
Vi sågs på parkeringen i Sundsvall på Open Trot, jag rastade min fralla Frida å du var ute med dina pudlar, kul att träffas här och Grattis till Championatet på Elin, dina pudlar var jättefina, har själv haft en mellan å stor pudel, vi kanske träffs någonstans mer.
Kerstin.

Tack för gratulationerna!
Ja, vi kommer nog att ses igen om inte annat så på någon travtävling!?
Kram Sanna & Pudelmaffian
 
F

F.d. 19161

Guest
Sv: hundar i husbil

chiraz.JPG


De här två skulle fått följa med på familjens husbilssemester men den svarte har så svårt med åksjuka... :(
 
F

F.d. 11265

Guest
Sv: hundar i husbil

Hejsan, finns bra medel mot åksjuka till hundar idag, prata med en veterinär om det.
 
F

F.d. 50015

Guest
Sv: hundar i husbil

Hej!

Jag heter Charlie och är en Silkyterrier. Min första tur gjorde jag när jag var nio veckor gammal och det var till Äpplemarknaden i Kivik. Jag älskar att åka och vara med husse och matte i husbilen. Det är så roligt att kolla allt som händer och så träffar man trevliga "hundkompisar också.

Hej och vov på Er alla HBK-are!
Charlie
Matte Ann o husse Calle

Husbilssem.jpg

P7290377.JPG
 
Toppen